2. Prowincje
Prowincje mogą mieć od 2-4 regionów. Prowincje posiadają dwa typy miast:
– stolicę (1)
– osady (1-3).
Tylko w stolicy prowincji możemy budować i rozwijać budynki z IV i V stopnia rozwoju.
*Stolice prowincji mają maksymalnie 5 a osady 3 parcele.
*Nie dotyczy Athel Loren. Grając leśnymi elfami lub Agrwylon mamy:
a) Te w Athel Loren z aż 10 miejscami na budynki.
b) Dąb wieków – Specjalny region budynek dający globalne bonusy dla naszej nacji. Ma go ta podfrakcja którą gra gracz (w przypadku multi należy on do Oriona, przez co gra drzewcem jest dużo trudniejsza).
c) Przyczółki które służą do pozyskiwania bursztynu, mają tylko 1 miejsce w którym stawiamy jeden z osobnych 4 budynków lub surowcowy (jak jest port to jesteśmy na niego skazani)
Od czego zależy szybkość odblokowywania parceli?
Zależna jest od kilku czynników. Przede wszystkim należy:
– mieć przynajmniej neutralne podejście mieszkańców do władzy,
– dodatni bilans w przyroście naturalnym.
Warto wspomnieć że im lepsze te czynniki, tym rozwój jest szybszy. Dodatkowo warto pamiętać, że tempo rozwoju przyspieszają:
– technologie,
– niektóre cechy postaci i przedmioty
– budynki
– działalność niektórych agentów
Rozwój jest wspólny dla wszystkich Twoich regionów w danej prowincji, innymi słowy po osiągnięciu pewnego pułapu punktów możesz je wykorzystać na ulepszenie budynku głównego, które odblokuje dodatkową parcelę w mieście.
U Wojowników Chaosu i Zwierzoludzi w zależności od tego która jest to parcela dla danego obozu, różna jest „cena” do zapłacenia za to. O możliwości odblokowania nowej parceli dostajemy informację oraz nad miastem unosić się będzie świecący, obracający się młotek, oczywiście dopóki nie odblokujemy.
Warto postawić na początku na ilość parceli. Premie z budynków sumują się w obrębie prowincji.
Ograniczenia podboju
Krasnoludy i Zielonoskórzy mogą podbijać tylko prownicje górskie oraz prowincje położone na Złych Ziemiach (południe mapy). Ludzie i Wampiry resztę oprócz terenów Norski.
Premie z budynków sumują się w obrębie prowincji.