Technologie

8. Technologie

Imperium:

Technologie zależą od budynków, czyli trzeba postawić konkretny budynek, by móc opracować ulepszenia z nim związane. Trzy sztuki na budynek, łącznie 30 technologi. Ogólnie bardzo sensowne, pozwalają kompleksowo usprawnić funkcjonowanie państwa i wojskowość.

Krasnoludy:

71 technologi podzielonych na dwie gałęzie: cywilną i wojskową, mających kształt drzewka (opracowanie jednej otwiera dostęp do następnych bardziej zaawansowanych). Technologi jest bardzo dużo i ulepszają w zasadzie każdą strefę funkcjonowania naszej rasy. Co ważne, można rozwijać się równomiernie lub skupić się na jednej stronie np. ulepszenia strzelców i szybko ich wymaksować. Mamy pełny komfort dostawania wsparcia technologicznego do naszego stylu rozgrywki. Jako że nie potrzeba żadnego budynku by je wynajdywać, dostępne już od samego początku gry.

Wampirzy Hrabiowie:

43 technologie, podzielone na 4 księgi (w budowie drzewek jak u krasnoludów tylko mniejsze). Tak samo jak u krasnoludów można je opracowywać już od samego początku gry.
a) Księga Arghana (9) – głównie ulepszenia bojowe dla szkieletów i zombi.
b) Bluźnierczy Bestiariusz De Noirota (8) – ulepszania naszych bestii i potworów.
c) Liber Necronomica (9) – tu już ghuli i upiorów.
d) Lahmijska Księga Krwi (13) – najbardziej ogólne ulepszenia gospodarcze i agentów. W zasadzie ta księga jest najbardziej uniwersalna, bo bardzo polepsza całościowe funkcjonowanie całej naszej nacji. To w tym drzewku są ulepszenia dla spaczenia, czyli podstawy gry tej rasy.

Zielonoskórzy:

27 technologii, wymagające jednego budynku goblińskiego majsterkowicza (7 technologi), a następne wymagają ulepszenia budynku do warsztatu goblinuf. Co ciekawe dwie jednostki do rekrutacji wymagają opracowania konkretnych technologi: są to Arachnarok i Gleba-ŁAAA!-Gleba (katapulta która wystrzeliwuje Gobliny). Niestety budynek potrzebny do opracowywania technologi znajduje się dopiero na 3 poziomie rozwoju osady, przez co mamy do nich bardzo późny dostęp.

Wojownicy Chaosu:

27 technologii podzielonych na 5 kolumn. Co ważne, odblokowanie dostępu do kolejnej kolumny wymaga uiszczenia zapłaty. Po wydaniu łask (waluty Chaosu) możemy normalnie opracowywać technologie z danej kolumny.

Bestioludzie:

20 technologii spowalniających opracowywanie następnych o pięć procent. Jest co prawda dodatkowe drzewko 5 technologi przynoszących odwrotny efekt (+20% do wynalezienia następnych), jednak każda z nich jest droższa o 5 tysięcy od poprzedniej. Do tego dochodzą jeszcze 2 najbardziej zaawansowane technologie kosztujace po 5 tysięcy Mrocznych Potęg (waluta Bestioludzi i Chaosu).

Athel Loren:

24 technologie. Z wyglądu ich drzewko przypomina podwójny romb (blisko siebie są dwa). Pierwszy wewnętrzny to technologie zwykłe (12 sztuk) które opracowuje się normalnie w kilka tur, liniowo (pierw początkowa, a potem następna). Następnie jest pierścień zewnętrzny (12 sztuk), te technologie opracowuje się w jedną turę, ale potrzeba płacić za nie bursztynem 1-2 sztuki na technologię. A dodatkowo 2 technologie wymagają postawienia odpowiednich budynków.