11. Unikalne miejsca
W grze istnieją słynne miasta, które pozwalają na budowę unikalnych budynków. Są to:
a) Stolice ras, czyli odpowiednio Altdolf (Imperium), Karak-a-Karak (krasnoludy), Drakenhof (Wampiry), Czarna Grań (Zieloni). Dysponują innym budynkiem centralnym posiadają większy garnizon i lepsze parametry gospodarcze.
b) Tereny ludzi (poza północą):
– Carroburg – Kapitularz Rycerzy Pantery.
– Middenheim – Wielka Świątynia Ulryka.
– Nuln – Szkoła Artyleryjska.
– Talabheim – Kapitularz Rycerzy Gorejącego Słońca.
– Couronne – plac turniejowy.
– Altdorf – Kolegia Magii (Imperium)/ Wieża Mrocznych Sztuk (Wampiry)
– Kislev – pałac Bogha.
– Bordeleaux – targ wina.
– Miragliano (unikalny budynek dla Południowych Królestw – Estalli, Tilei i Księstw Granicznych – w tej chwili niegrywalnych)
– Margritta – Arcyeklezja.
c) Góry i Złe Ziemie:.
– Południowe Złe Ziemie – pozwalają werbować dzikie orki.
– Karaz-a-Karak – sala tronowa Wielkiego Króla.
– góra Gunbad – kopalnie Jasnego Kamienia.
– Karak Kadrin – Wielka kaplica zabójców.