Rome 2 po E3 – pytania i odpowiedzi

Na TWCenter jeden z twórców gry zamieścił oficjalny temat, w którym odpowiedział na najbardziej nurtujące pytania, jakie pojawiły się w głowach graczy po pokazie Total War: Rome 2 podczas targów E3. Poniżej zamieszczamy tłumaczenie. Pytanie: Dlaczego animacje żołnierzy wylatujących w powietrze po zetknięciu z rydwanami/trafieniem z artylerii są tak przesadzone? Te animacje nie są ostateczne – aktualnie pracujemy nad ich stonowaniem, starając się zachować balans pomiędzy efektem wizualnym, a realizmem. Z punktu widzenia rozgrywki to może być istotne, żeby gracz mógł łatwo zauważyć, że z jego oddziałem dzieje się coś bardzo złego, zwłaszcza jeżeli bardziej oddalił pole bitwy, ale musimy zachować balans. W ostatecznej wersji gry żołnierze będą wylatywać niżej. P: Czy rydwany i artyleria nie są zbyt silne? Efekt wizualny jest większy, niż faktyczne straty jednostki – nie każdy żołnierz, który zostanie trafiony zginie, część stanie ponownie na nogi. Jednostki tego typu mają, poza zadawaniem bezpośrednich obrażeń, ważne zadanie zdezorganizowania szyków przeciwnika. Takie ataki są istotne dla każdego taktyka, ponieważ spowalniają, dezorganizują i demoralizują wrogie formacje, sprawiając, że właściwy atak Twoich wojsk osiągnie lepszy efekt. P: Czy w każdej bitwie będą punkty kluczowe do zdobycia? Nie. Większość bitew w Rome II to normalne starcia w polu i na otwartym morzu. Nie mają one punktów kluczowych ani Taborów z Zaopatrzeniem. Zasadzki również nie posiadają punktów kluczowych. Pojawią się one natomiast podczas oblężeń miast (tak jak w każdej części Total War od czasów Rome). Większe mapy miast posiadają wiele punktów kluczowych, co zarówno od obrońców, jak i atakujących będzie wymagać większych umiejętności taktycznych, pozwalając na użycie ataków z zaskoczenia zamiast kampienia w centrum miasta, tak, jak w poprzednich częściach. Mniejsze miasta będą posiadać tylko jeden punkt kluczowy i będą najprawdopodobniej pierwszym rodzajem bitwy oblężniczej, z jaką spotkają się gracze na początku gry. Natomiast nowy system Taborów z Zaopatrzeniem (punkt kluczowy, który mogliście zobaczyć w czasie rozgrywki prezentowanej podczas E3) będzie miał zastosowanie w bitwach, w których jedna z z armii została zaatakowana będąc w trybie Forsownego Marszu na mapie kampanii. Odzwierciedla to sytuację, w której armia zostaje zaatakowana będąc marszu, przez co nie mogła przygotować się do bitwy. Równoważy to zaletę, jaką daje możliwość większego zasięgu ruchu na mapie kampanii, przez co gracze będą musieli zastanowić się dokładnie, zanim wybiorą w jakim trybie będzie poruszać się ich armia. Z drugiej strony, jeżeli atakujesz przeciwnika, mądrym posunięciem jest przechwycenie wroga właśnie w sytuacji, gdy jego armia znajduje się w trybie forsownego marszu i jest bardziej podatna na ataki. Drugą sytuacją, w której pojawią się Tabory z Zaopatrzeniem są łączone bitwy morsko-lądowe, co uniemożliwi broniącej się armii granie na czas w momencie, kiedy pozostały im tylko okręty, których lądowe siły atakującego nie mogą dosięgnąć. W tym konkretnym przypadku atakujący wprawdzie ma ograniczony czas na zdobycie wrogiego Taboru z Zaopatrzeniem, ale uzyskuje taktyczną przewagę wyboru miejsca bitwy. Rozmieszczenie Taborów będzie inne w każdej bitwie, ale zawsze znajdą się one w sferze rozstawiania broniącego. Obie strony będą miały zaznaczone to miejsce w fazie rozstawiania. Punkty kluczowe, niezależnie od formy w jakiej się pojawią, nie będą oznaczały możliwości natychmiastowej wygranej. Po zdobyciu każdego z nich uruchamia się odliczanie, w czasie którego uważny gracz ma okazję zmienić sytuację na polu bitwy. Obrona taborów była istotną rzeczą dla armii świata starożytnego. Utrata zaopatrzenia, ekwipunku i dobytku skutkuje katastrofą i doprowadziła do wielu historycznych klęsk. P: Zamierzacie zmienić karty jednostek? Nie, nie mamy tego w planach. Kiedy prowadzisz bitwę, nowe karty jednostek okazują się być bardzo intuicyjne i przydatne w bitewnym chaosie. Gracze powinni wstrzymać się z ich oceną do momentu, kiedy będą mieli okazję użyć ich w bitwie. Nie musimy dodawać, że w czasie tysięcy godzin testów jak dotąd nowe karty dowodziły swej użyteczności. Lubimy je zwłaszcza za to, że ich styl nawiązuje do okresu, w jakim osadzona jest gra i faktu, że Rzymianie naśladowali sztukę innych kultur, w tym Grecji. P: Jak będzie wyglądał multiplayer w Rome II? Rome II będzie zawierał tradycyjne tryby rozgrywki wieloosobowej, takie jak bitwa (1-4 graczy na drużynę, dwie drużyny) i kampanie 1v1 (w trybie kooperacji bądź przeciwko sobie) oraz pewne dodatkowe mechanizmy, o których powiemy wkrótce. Tryb Awatara znany z Shoguna 2 nie powróci w Rome II. P: Czy w Rome II będzie dostępny Blood DLC? To możliwe, ale na pewno nie będzie go w wersji premierowej ze względu na ograniczenia wiekowe, w których muszą zmieścić się gry z serii Total War, a które będą takie same, jak w poprzednich częściach. Możliwe, że wydamy DLC podobnie jak w przypadku Shoguna 2, ale jak na razie nie możemy powiedzieć nic więcej na ten temat. Czy przed premierą wypuścicie demo albo wersję beta? Niestety nie. P: Dlaczego Juliusz Cezar zmienia się w konia podczas ruchu na mapie kampanii? Ta animacja symbolizuje szybkie poruszanie się po mapie kampanii i wygląda w naszym odczuciu lepiej, niż komicznie szybki piechur rodem z Benny Hilla. W wersji finalnej będzie to jednak wyglądało inaczej. Czy będzie kampania hotseat? Nie, nie planujemy takiego trybu, jakkolwiek będzie obecna kampania multiplayer 1v1. P: Dlaczego bitwa w czasie pokazu E3 przebiegła tak szybko? W Bitwie nad Nilem wzięło udział wiele szybkich jednostek, takich jak rydwany i jazda, co miało wpływ na wrażenie „szybkiej” rozgrywki. Ciągle dopracowujemy prędkość jednostek pieszych, ale zbliżamy się do końca. Warto wspomnieć, że bitwa ta została wybrana, aby zmieścić się w czasie, jaki przewidziano dla nas na E3, który często okazuje się być niewystarczającym. W ostatecznej wersji gry możecie spodziewać się zdecydowanie dłuższych bitew. Co więcej, ciągle testujemy i aktualizujemy dystans pomiędzy strefami rozmieszczenia wojsk, który będzie zależał od wielkości starcia oraz dopasowujemy prędkość ruchu armii. Wszystko to będzie miało wpływ na to, jak szybko lub powoli bitwa będzie się rozgrywać. P: Dlaczego nie podaliście jeszcze minimalnych, ani zalecanych wymagań sprzętowych? Prawdopodobne wymagania sprzętowe są podane w tym miejscu, ale ciągle mogą się one zmienić, jako że gra jest jeszcze optymalizowana. Chcemy, aby minimalne wymagania były zbliżone do tych z Shoguna 2. P: Jeżeli zamówiłem grę w przedsprzedaży zanim ogłoszono bonusowy DLC Greek States Pack, czy wciąż mogę liczyć na to, że go dostanę? Tak, o ile Twój wydawca bierze udział w promocji. Sprawdź to, jeżeli masz jakieś wątpliwości. P: Jak fajni są Icenowie? Są zarąbiści! Podczas testów, pierwsza poprawnie ukończona rozgrywka w Total War Rome II zakończyła się kulturowym zwycięstwem Icenów. Przeczytaliście? To teraz zapraszamy do dyskusji na naszym forum i w komentarzach. 😉 Jeżeli macie konto na facebooku – polubcie naszą stronę, a będziecie zawsze na bieżąco z newsami dotyczącymi gier Total War, promocjami i konkursami.

Reklama

Twoje miejsce na reklame

Latest Comments

  • author image
    paul says:
    Optymalizacja gry lepsza niż w Attilli, cena na dziś ~58 zł w promo steam, można kupić....
  • author image
    mariusz pelson says:
    jak grac w ten dodatek...
  • author image
    WIngut says:
    tak było, nie zmyślam!...
  • author image
    Paweł says:
    Fantastyczny pomysł. A tak na poważnie - istnieje możliwość wyłączenia tego i bezpośredniego...
  • author image
    Iźka says:
    Witam, osobiście zupełnie zgadzam się z Twoim tekstem !...

Latest Posts