Ład

Ład

 

Czynniki wpływające na ład:
* Zaraza -2pkt (za każde zarażone miasto),
* Bohaterowie +/- (zależy od cech),
* Żywność – (im mniejsza samowystarczalność żywieniowa prowincji, tym większy minus),
* Budynki +/-
* Edykty +
* Armia/flota jako garnizon +
* Technologie +
* Imigranci –
* Sytuacja polityczna +/-
* Zniszczone budynki (-1 od sztuki),
* Religia +
* Różnice religijne –
* Niestabilność –
* Siła polityczna +/-
* Przestępczość –
* Plądrowanie -3
* Wydarzenia +/-

Wartość ładu przedstawia się liczbą z zakresu -100 do 100. Wartość tego bardzo ważnego współczynnika wpływa na tempo rozwoju osad oraz wysokość premii do podatków.

Polecam metodę radzenia sobie z buntami z Rome 2, czyli poczekanie na bunt, wtedy co turę buntownicy rosną w siłę, ale dostajemy sztywny bonus +20 do ładu co turę. W tym czasie ściągamy armie. W odpowiednim dla nas momencie wypowiadamy im bitwę i kończymy zabawę.

Spis treści

Uwagi ogólne
Prowincje
Ład
Higiena
Armia
Dyplomacja
Technologie
Handel