Od czego zależy ilość parceli w regionie?
Prowincje mogą mieć od 2-4 regionów.
Prowincje posiadają dwa typy miast:
– stolicę (1)
– osady (1-3).
Tylko w stolicy prowincji możemy budować i rozwijać budynki z pomarańczowego drzewka (technologie, porządek, handel, targ niewolników). Ważna uwaga: tylko w stolicy prowincji możemy budować niektóre budynki IV stopnia (teraz przychodzą mi do głowy tylko świątynie) oraz wszelkie budynki stopnia V (czyli budynki specjalne, wymagające jeszcze dostępu do jakiegoś surowca by je postawić).
Oczywiście najważniejsze pytanie to ilość parceli w regionach. Przede wszystkim trzeba wspomnieć, że stolice prowincji mają maksymalnie 6 a osady 4 parcele. Jak wiemy, zdarzają się mniejsze liczby, odpowiednio 5 i 3. Wynika to z tego że zawsze jedna parcela jest zarezerwowana na budynek morski. Innymi słowy nadmorskie miasta mają je odblokowane, ale już takie położne w głębi lądu nie.
Od czego zależy szybkość odblokowywania parceli?
Zależna jest od kilku czynników. Przede wszystkim należy:
– mieć przynajmniej neutralne podejście mieszkańców do władzy,
– dodatni bilans w produkcji żywności (maksymalnie +5).
Warto wspomnieć że im lepsze te czynniki tym rozwój jest szybszy. Dodatkowo warto pamiętać, że tempo rozwoju przyspieszają:
– technologie,
– niektóre cechy postaci i przedmioty,
– budynki (chociażby te od stolicy regionów),
– niektóre cuda przyspieszają rozwój osad w całym państwie.
Rozwój jest wspólny dla wszystkich Twoich regionów w danej prowincji, innymi słowy po osiągnięciu pewnego pułapu punktów możesz je wykorzystać na odblokowanie dodatkowej parceli w mieście. W zależności od tego która jest to parcela dla danej osady, różna jest „cena” do zapłacenia za to. O możliwości odblokowania nowej parceli dostajemy informację oraz nad miastem unosić się będzie świecący, obracający się młotek, oczywiście dopóki nie odblokujemy.