#2 Lore WARHAMMER II – Jaszczuroludzie

 

 

 

Jaszczuroludzie to najstarsza z ras Warhammera. Zamieszkują tzw. Lustrię – kontynent na południowym zachodzie. Jest to teren pokryty dżunglami i bagnami.
Sama rasa Jaszczuroludzi obejmuje wiele podgatunków – począwszy od zwykłych węży, tworzących roje dżungli, przez salamandry, Skinków i Saurusy, skończywszy na latających monstrach jak tzw. Terradony.
Rasą tą władają Slannowie – ulubionych sługów Przedwiecznych. Wyglądem przypominają przerośnięte, zmutowane żaby. Przedwieczni z kolei są stwórcami świata Warhammera, a Jaszczuroludzie poszukują ich pozostałości – najczęściej tabliczek. Lecz aktualnym i najważniejszym bogiem jest Bóg Wąż – Sotek.

 

Główne siedziby Jaszczuroludzi:
-Hexoatl – siedziba Lorda Mazdamundiego, najbardziej ufortyfikowane i zmilitaryzowane miasto-świątynia.
-Itza – pierwsze ze wzniesionych miast – świątyń, którego strzeże Lord Kroak w swojej zmumifikowanej postaci.
-Tlaxtlan – Miasto Księżyca.
-Xlanhuapec – miasto, które otacza gęsta mgła.

 

Miasta-Świątynie Jaszczuroludzi

 

Zrujnowane siedziby Jaszczuroludzi:
-Tlax – miasto duchów, nie bez powodu tak nazwane. Często nawiedzane jest przez duchy wojowników, którzy codziennie walczą z eterycznymi imitacjami Demonów.
-Xahutec – opuszczone miasto Jaszczuroludzi.
-Huatl – niedawno odbudowane przez Jaszczuroludzi miasto-świątynia
-Chaqua – warhammerowe El Dorado – miasto zbudowane dosłownie ze złota.
-Quetza – spaczone przez Skavenów z klanu Pestilens miasto, miejsce niejednej wielkiej bitwy ze Skavenami.

 

 

Legendarni Lordowie:
– Lord Mazdamundi – Jest najstarszym i najpotężniejszym ze wszystkich żyjących Magów-Kapłanów. Jest mistrzem sztuki geomancji, a nauki pobierał u samego Lorda Kroaka. Sama jego obecność starczy, by zmusić wszystkich, za wyjątkiem tych o wielkiej sile woli, do opuszczenia wzroku i padnięcia przed nim na kolana.
Mazdamundi zbadał zaginione tablice i objawił, że Jaszczuroludziom nie udało się wypełnić pierwszego rozkazu Przedwiecznych – wyeliminowania ras, które nie są częścią Wielkiego Planu. Co więcej, wiele innych ras zbłądziło i musi powrócić do ziem im przyznanych. Wszystkie Elfy muszą zostać wyparte z ziem leżących poza Ulthuanem i muszą żyć razem w stworzonym dla nich złotym królestwie. Ludzie muszą mieszkać w granicach Starego Świata, a Krasnoludy nie mogą opuścić ponownie Gór Krańca Świata. Mazdamundi wierzy, że nie ma sensu realizować kolejnego etapu, póki nie zakończy się pierwszego – każde inne rozwiązanie może jedynie prowadzić do kolejnych błędów.
Mazdamundi jest najaktywniejszym Slannem, a choć jego nieprzenikniony umysł nie zna gniewu czy zemsty, jego wyprawy zakończyły się rzezią tysięcy wrogów. To on nakazał zniszczenie wszystkich osad intruzów założonych w Lustrii i nawołuje do uwolnienia świat od Chaosu i zielonoskórych.
Kiedy wyruszają armie Hexoatl, Mazdamundi często prowadzi je w bój ze swego tronu-palankinu umieszczonego na grzbiecie potężnego Stegadona. Kontroluje olbrzymiego wierzchowca jedynie za pomocą siły woli. Przebudzona moc Mazdamundiego jest niepowstrzymana i przerażająca – skinienie dłoni starczy, by całe regimenty zostały zniszczone, a samo jego przejście wywołuje trzęsienia ziemi.

Mazdamundi

 

Kroq’Gar – Weteran-Dowódca Kroq-Gar jest prastarym Saurusem- Wojownikiem z leżącego dziś w ruinie miasta-świątyni Xhotl. Żyjący od tysięcy lat i walczący w niezliczonych wojnach, był świadkiem zmian, jakie zaszły na świecie, lecz jako Saurus jest skupiony wyłącznie na bitwie.
Lęg, w którym przyszedł na świat Kroq-Gar wydał jedynie kilka Saurusów, a każdy z nich naznaczony był do wielkości i pobłogosławiony przez samego Xhotla. Ich naturalna przebiegłość i instynktowna agresja wykraczały poza standardy ich braci, a dodatkowo miały wrodzone zdolności do kontrolowania zwierząt z otaczającej je dżungli. Lęg Kroq-Gara zbiegł się z wychowaniem gromadki potężnych Karnozaurów, a on sam wybrał dla siebie najbardziej agresywne i szalone ze zwierząt.
Kilka wieków po przyjściu na świat Kroq-Gara nadszedł Wielki Kataklizm. Demony rozprzestrzeniły się po całym świecie, siejąc grozę i śmierć. Przedwieczni zniknęli i wszystko wyda- wało się stracone. Kroq-Gar i jego bracia z lęgu ruszali na stałe patrole na peryferie Xhotl, gdzie rozbijali całe hordy Demonów, które szukały możliwości wdarcia się do świętego miasta i utrzymywali w ryzach ich niekończące się siły.
Kiedy Magowie-Kapłani miasta połączyli swe siły w nadziei, że zatrzymają magiczne siły Chaosu, Kroq-Gar i jego wojownicy powstrzymywali fizyczne ataki Demonów. Niestety, magiczna bariera otaczająca miasto z wolna poddawała się wrzeszczącym Demonom Chaosu. Pozostałe miasta-świątynie również były oblężone i do Xhotl docierało bardzo niewiele energii. W końcu, po blisko trzydziestu cyklach słońca, w magicznej obronie pojawiło się pęknięcie, a jeden z Magów-Kapłanów został powalony wybuchem niekontro- lowanej mocy. Jego duszę rozerwały na strzępy bezcielesne szpony, a demoniczna obecność wypełniła jego ciało. W jednej chwili zabił innych Slannów pogrążonych w stanie głębokiej koncentracji i pełna moc Chaosu uwolniła się nad Xhotl. Kroq-Gar zbyt późno wywalczył sobie drogę do centrum miasta – wszystko leżało w ruinie, a cała populacja została zabita.
W całkowitym okrążeniu, Kroq-Gar i jego wojownicy walczyli ramię w ramię z kolejnymi atakami hordy Demonów. Saurusy Kroq-Gara ginęły jeden po drugim, aż została ich dosłownie garstka. Ocalali, pod dowództwem Kroq-Gara, wyrwali się z przeklętego miasta, odsyłając w niebyt każdego Demona, który stanął im na drodze.
Chociaż jego miasto-świątynia legło w gruzach, a jego panowie, Magowie-Kapłani, zostali zabici, Kroq-Gar ciągle dowodził szybkimi patrolami, przepatrującymi dżunglę wokół miasta, oczyszczając ją z Demonów. Kiedy Elfy odprawiły Wielki Rytuał, armie Demonów zostały ostatecznie rozbite. Po Wielkiej Katastrofie, Kroq-Gar nadal dowodził armią ocalałych z Xhotl i w okolicznych dżunglach polował na intruzów, którzy w swej głupocie zapuścili się do jego królestwa.
Kroq-Gar został wybrany przez samego wielkiego Lorda Mazdamundi, by działał jako jego generał. Mazdamundi podarował Weteranowi-Dowódcy starożytny artefakt zwany Ręką Bogów, dzięki któremu Kroq-Gar może palić ciała wrogów do kości oślepiającym rozbłyskiem mocy. Za pośrednictwem tego urządzenia Lord Mazdamundi komunikuje się ze swym czempionem i przesyła mu instrukcje. Kroq-Garowi powierzono również święte zadanie eksterminacji tych ras, które nie są częścią Wielkiego Planu Przedwiecznych. Kroq-Gar jest w pełni oddany Lordowi Magowi Hexoatl i w swym zimnym sercu nie zna litości dla tych, którzy przeszkadzają mu w wypełnianiu jego obowiązków.

 

Kroq-gar

Latest Comments

  • author image
    Konrad says:
    Fajne czekam na więcej :)...
  • author image
    mufur says:
    Podobnie jak Attila był jedynie samodzielnym dodatkiem do Rome II... Inne frakcje główne, inna ma...
  • author image
    Temer says:
    Podejrzewam, że w ten sposób będą chcieli usprawiedliwić sprzedawanie tego typu produkcji po ce...
  • author image
    Orzel94 says:
    Tylko co to zmienia? obie podane gry były samodzielnymi dodatkami do pełnych gier...
  • author image
    Woro89 says:
    Jak Total War, to tylko historyczny !!!...