Na forum totalwar.com pojawił się wczoraj temat, w którym zebrano najnowsze odpowiedzi pracowników CA na pytania graczy z całego świata dotyczące najnowszej odsłony serii. Oryginał znajdziecie tutaj, zaś poniżej tłumaczenie:Jak daleko na wschód sięgać będzie mapa kampanii? Całkiem daleko! Mamy nadzieję ujawnić więcej informacji na ten temat już niedługo. Czy oprócz Wielkiej Kampanii będą także minikampanie, jak w Napoleonie? Skupiamy się na stworzeniu jednej, epickiej kampanii – i w tym kierunku idzie cała nasza praca. Będzie to coś, na co poświęcisz wiele godzin życia – sedno rozgrywki Total War. Nie wykluczałbym możliwości powstania minikampanii w przyszłości, ale zależeć to będzie od woli graczy. W tej chwili przeważająca większość wolałaby jedną, dłuższą rozgrywkę. Słyszeliśmy, że każda z frakcji grywalnych będzie posiadała własne drzewko technologiczne, opierające się na jej kulturze. Możecie powiedzieć coś więcej na ten temat? Tak jak powiedziałeś, każda kultura będzie posiadała swoją wersję drzewka technologii. Chcemy by każda frakcja coś znaczyła w Rome 2, więc każdą z nich będzie się grało inaczej – będą inaczej walczyć, będą się różnić charakterem i będą miały różne podejście do technologii na mapie kampanii. Wszystko to służyć ma zwiększeniu różnorodności i sprawić, że rozgrywanie kolejnych kampanii będzie ciekawym doświadczeniem. Jakie postacie historyczne pojawią się w grze jako Generałowie, Agenci, lub inni bohaterowie? Ujmijmy to tak: będzie ich kilku! Zawsze staramy się zamieścić w naszych grach ważne postacie historyczne w jakiś sposób – pomaga to lepiej naszkicować sytuację, no i zawsze jest to fajne uczucie, kiedy pokonasz kogoś z nich i napiszesz własną wersję historii. Jakie usprawnienia zostaną zawarte w dyplomacji? Będzie bogatsza, lepsza i głębsza. Więcej na ten temat już wkrótce – bądźcie czujni. Czy programowanie wielordzeniowe zostanie poprawnie zaimplementowane?Pracujemy nad tym silnikiem od daty wydania Empire i każda kolejna części serii przynosi wiele usprawnień w optymalizacji. Jesteśmy teraz na tym etapie prac, kiedy wgryzamy się dokładnie w takie właśnie szczegóły – wkrótce podamy minimalne i zalecane wymagania sprzętowe dla Rome 2. Prawdopodobnie armie będzie można ustawić na trzy sposoby, które poskutkują konkretnymi efektami . Mógłbyś powiedzieć coś więcej na ten temat? Z tego co wiemy, każdy z tych sposobów wpłynie ma zasięg ruchu armii na mapie kampanii, tak? Czy armie będą mogły przemieszczać się dalej, niż w poprzednich częściach gry, skoro jedna tura będzie trwać rok? Armie i floty na początku nie będą miały przesadnie olbrzymiego zasięgu ruchu. Wraz z rozwojem osad i dróg oraz odkryciem technologii i umiejętności, które zwiększają ruch i logistykę zasięg ten będzie się zwiększać. Co więcej, armie i floty mogą być postawione w tryb „wymuszonego marszu” (armie) i „podwójnej prędkości” (floty), które podwoją ich zasięg ruchu kosztem niemożności zaatakowania wroga (wspomaganie posiłkami pozostanie możliwe), bycia bardziej podatnym na zasadzki i osłabionym morale w przypadku ataku wroga. Kolejną z możliwych ustawień dla armii będzie możliwość zasadzenia się na wroga w dowolnie wybranym miejscu poprzez tryb „Zasadzki”. Jej skuteczność zależeć będzie od rodzaju terenu, na którym będzie znajdować się nasza armia (oczywiście trudniej będzie ustawić zasadzkę na otwartym terenie, niż w lesie) oraz umiejętności i tradycji danej formacji. Zarówno armie jak i floty mogą stosować najazd, który ogranicza ruch o połowę, ale zmniejsza również o tę samą wartość utrzymanie wojsk, ponieważ łupią one okoliczne szlaki handlowe i osady, co dodatkowo szkodzi relacjom dyplomatycznym z posiadaczem danego regionu – lub, jeżeli jest to nasze terytorium – skutkuje obniżonym porządkiem publicznym. Armie mogą również fortyfikować swoje pozycje, a floty patrolować wody, co znacznie zwiększa ich zasięg wsparcia dla innych armii i daje bonus do obrony. Armie lądowe dostają dodatkowo możliwość rozmieszczenia fortyfikacji, które w innym wypadku dostępne byłyby tylko dla dowódców, którzy rozwinęli konkretne umiejętności. W przypadku Rzymu armia uzyskuje w tym trybie dodatkowo niewielki obóz, w którym może się bronić. Czy system uzupełnień będzie podobny do tego z NTW/STW 2, czy ETW? NTW/STW2. Floty mogą dokonywać uzupełnień na morzu, tak jak armie na lądzie, będzie to jednak wymagać władzy nad danym regionem morskim. Jeżeli nie jest ona pełna, uzupełnień można dokonywać tylko w portach. Kilka frakcji będzie posiadać trzy rody. Jakie przewidziano wewnątrzpaństwowe mechanizmy dla innych nacji? „Ród” gracza, czyli władza i jej zwolennicy (król, wódz itd.) kontra reszta, np. rada, dwór, inni możni i pretendenci. Co więcej, Rzym i Kartagina będą posiadać partię „senacką” jako dodatek do rodów. Podczas, gdy w Rzymie i Kartaginie toczyć się będzie walka pomiędzy rodami o władzę (i ustanowienie monarchii), inne frakcje będą musiały starać się o utrzymanie autorytetu i władzy nad poddanymi. Jeżeli utracisz swą potęgę, inni mogą wyzwać Twój ród i nawet rozpocząć wojnę domową, próbując zastąpić Cię na stanowisku króla, wodza itd. Jak będzie działać niewolnictwo? Po bitwie będzie możliwość, by wziąć jeńców w niewolę. Po zdobyciu miasta, w zależności od tego czy zdecydujesz się na pokojową okupację, złupienie lub zburzenie również część jeńców i ludności cywilnej zostanie wzięta do niewoli. Niewolnicy są następnie rozdzielani do Twoich miast, zwiększając ilość niewolników w każdej prowincji, co usprawnia ekonomię, ale również zwiększa poziom niewolniczych niepokojów, które nie nadzorowane mogą poskutkować powstaniem niewolników. Istnieje optymalny poziom ilości niewolników, który zapewnia zarówno najwyższy bonus ekonomiczny, jak i rozsądny poziom niepokoju społecznego. Liczba niewolników zmniejsza się w miarę upływu lat, więc branie nowych jeńców jest niezbędne dla utrzymania rozwoju ekonomicznego. Podatki są ustawiane na poziomie Prowincji czy Imperium? Na poziomie frakcji. Jak zawsze, gracz będzie mógł zwolnić daną prowincję spod podatku, zaś kiedy cała prowincja znajdzie się pod kontrolą gracza, będzie mógł on ustanowić edykt o podatku/trybucie rolniczym, który zwiększy dochód z podatków tak długo, jak będzie on utrzymywany w mocy, co jednak zmniejszy poziom porządku publicznego. Czy plądrowanie miasta następuje automatycznie po jego zdobyciu, czy gracz będzie mógł dowolnie ustawić jego intensywność? Będzie można plądrować, tak jak w Napoleonie i S2, ale dodatkowo będzie można zetrzeć osadę z powierzchni ziemi, niszcząc budynki, by potem móc je odbudować. Barbarzyńcy będą mogli dodatkowo złupić osadę, co skutkuje zwiększonymi zyskami, a potem ruszyć dalej, nie przejmując się utrzymywaniem władzy w niespokojnych prowincjach, skoro wszystko na czym im zależy to złoto i chwała. Co sądzicie o nowościach w zbliżającym się Rome 2? Zapraszamy do dyskusji na nasze forum!Dodany 2013-05-08 17:06:40 przez Redakcja