Na francuskim portalu totalwarfrance.comzostały zamieszczone dwa wywiady z twórcami nadchodzącego Rome 2, zawierające ciekawe informacje o rozgrywce. Materiały pochodzą z prezentacji w Monachium (19 luty) i zawierają wiele nowości, niepublikowanych wcześniej na zachodnich portalach. Poniżej prezentujemy tłumaczenie jednego z dwóch wywiadów, jakie przeprowadził moderator totalwarfrance, Le_Carabinier, z Dominique Starrem, odpowiadającym za mechanikę kampanii i Pawłem Wojsem, pracującym przy bitwach. Le_Carabinier: Witaj.Dominique Starr: Hej! LC: Pierwsze pytanie: Kartagina, podobnie jak Rzym, ma mieć trzy frakcje polityczne. Nie zostały one dotąd nazwane, mógłbyś więc wskazać choćby jedną z nich? DS: Tak jak w Rzymie obecne będą trzy duże rody. Jednym z nich będą Barkidzi. LC: Obecność trzech frakcji wewnątrz nacji rzymskiej sprawiła, że wielu ludzi na forach spekulowało o możliwości utworzenia Cesarstwa Rzymskiego. Czy Kartagina także będzie miała możliwość zmiany ustroju? DS: Kartagina będzie przedstawiona jako republika demokratyczna, jednak frakcje polityczne będą chciały powrócić starych, dobrych czasów tyranii. Zmiana ustroju będzie jednak wymagała zwycięstwa w wojnie domowej. LC: Czy powrócą znane z poprzednich części gry punkty handlowe, symulujące wymianę z państwami spoza mapy? DS: Nie, nie pojawią się już one w grze. Zamiast tego szlaki handlowe z państwami spoza mapy przedstawione będą w formie regionalnych bonusów dla prowincji granicznych. LC: Czy frakcje będą dysponować osobnymi typami agentów? DS.: Nie, podstawowe rodzaje agentów będą wspólne dla wszystkich nacji – Czempion, Szpieg i Dygnitarz. Będą się one jednak różnić niektórymi cechami w zależności od nacji, jaką gramy. LC: Chodzi Ci o osobne drzewka rozwoju dla każdego państwa? DS: Nie, ale pochodzenie może skutkować dodatkową cechą dla agenta. Dla przykładu, Rzymski Czempion może być gladiatorem, co da mu premię przy walce z innymi agentami na mapie kampanii. Inna cecha może wspomóc szkolenie wojsk, którym towarzyszy. LC: Czy mógłbyś powiedzieć coś o nowym systemie armii? DS: Oczywiście. Armie i floty będą miały teraz własny “charakter” i “osobowość”. Każda dysponuje osobną flagą, symbolem, nazwą. Cała armia zdobywa doświadczenie i wybiera „tradycję”. Dla przykładu, konkretny legion może być znany jako najlepsi jeźdźcy Rzymu. Jeśli armia zostaje zniszczona, można ją odtworzyć za odpowiednią opłatą. Co więcej, całe zarządzanie jednostkami odbywa się teraz na poziomie armii – to w niej rekrutujemy jednostki i gdy czas rekrutacji dobiegnie końca, oddziały pojawiają się bezpośrednio w armii, bez potrzeby operowania hordami pojedynczych jednostek na mapie w celu połączenia ich w jedną armię. Armie te będą potrzebowały dowódców, w innym przypadku [nieprzetłumaczone]. LC: Co z najemnikami? DS: Będą oni bardzo ważni dla frakcji takich jak Kartagina, dysponujących ograniczonymi zasobami ludzkimi. Będzie można zatrudniać ich na mapie kampanii poprzez menu armii, tak jak w Rome i Medievalu 2. Ich liczba zależeć będzie od regionu i potrzeba będzie czasu, by pojawiły się nowe oddziały. Wrogowie również będą rekrutować najemników, co może skutkować wyczerpaniem ich liczby w regionie na jakiś czas. Niektórzy najemnicy będą dostępni tylko dla konkretnych nacji. LC: Teraz czas na pytania o statki. Jakimi jednostkami morskimi będą dysponować barbarzyńcy? DS: Ciężkimi okrętami, zbudowanymi z drewna dębowego ze skórzanymi żaglami i wysokim masztem. Będą one bardzo wytrzymałe i ciężkie do staranowania, co sprawi, że stanowią wyzwanie dla śródziemnomorskich nacji. LC: Czy w grze pojawią się olbrzymie hellenistyczne okręty, jak piętnasto- i dwudziestorzędowce? DS: Nie siedzę w temacie jednostek, więc nie jestem pewien konkretnych nazw, ale w grze będzie można zbudować wielkie okręty. Ogromne, naprawdę ogromne okręty. LC: Czy pojawią się okręty kupieckie? DS: Nie, tym razem ich nie będzie, handel morski będzie odbywał się całkowicie poprzez porty i szlaki handlowe. Morze zostanie podzielone na region i posiadając taki będzie można na przykład napadać na przebiegające przez niego wrogie szlaki handlowe. Patrole będą teraz naprawdę niezbędne, by kontrolować morze.LC: Okej… kończą mi się pytania. DS: Naprawdę? Mamy wciąż czas. LC: Hmm… Czy niegrywalne frakcje będą miały swoje własne jednostki? DS: Tak. Wszystkie frakcje, grywalne i nie, będą posiadały własną, dopracowaną rozgrywkę, co oznacza również zróżnicowane jednostki. LC: Czy miasta będą miały nadal ograniczoną liczbę miejsc na budynki, czy wrócimy do systemu z pierwszego Rome? DS: System będzie podobny do tego z Shoguna 2. Limitowane miejsca na budowę zezwalają na większe zróżnicowanie miast, bez nich wszystkie w końcu wyglądają podobnie. Będzie jednak możliwa konwersja budynków, tak jak w Napoleonie. Budynek może być zamieniony na zupełnie inny, ale na tym samym poziomie, oczywiście za sporą opłatą. LC: W czasach, w których została osadzona rozgrywka miały miejsce inwazje Germanów na dużą skalę, takie jak Cymbrów i Teutonów. Czy będą one odwzorowane w grze w podobny sposób, jak Mongołowie w Medievalu 2? DS: Nie chcemy w grze zaskryptowanych inwazji. Jeżeli Germanie Cię najadą, to dlatego, że mają do tego powód, a nie dlatego, że zaplanowano to wcześniej. SI barbarzyńców będzie bardzo agresywna i powinna stosować inwazje podobne, do tych znanych z historii. Ponieważ różnica kulturowa powoduje bardzo wysoką karę do porządku publicznego, niezłą taktyką dla barbarzyńców może się okazać najazd na dany obszar, zniszczenie wrogiej armii, splądrowanie prowincji i opuszczenie jej. LC: Powiedzmy, że wybierasz konkretną frakcję polityczną Rzymu, co dzieje się z pozostałymi dwoma? DS: Nie ma już osobnego menu dla “Polityki”, gracz ma pełną kontrolę nad Rzymem/Kartaginą. Musi jednak wziąć pod uwagę, że generałowie należą do konkretnych frakcji politycznych (podobnie, jak ich lojalnośc) nawet, jeżeli Ty rządzisz całym państwem. Czasem będzie trzeba dokonać wyboru pomiędzy dalszym prowadzeniem wojny przez generała, podczas której może zdobyć doświadczenie i stać się groźnym rywalem, a odesłaniem go do Rzymu, gdzie zajmie się polityką (skierowaną przeciwko Tobie, jeżeli należy do innej frakcji). Z takim dylematem i potrzebą zachowania balansu będą spotykać się gracze. W drugim wywiadzie nie pojawiło się już wiele nowości – dowiedzieliśmy się z niego między innymi, że Rzym i Kartagina nie będą jedynymi unikatowymi miastami w grze i niewykluczone, że w czasie walk w miastach pojawią się cywile.Wygląda na to, że nadchodzący Rome 2 przyniesie nam najwięcej nowości ze wszystkich części serii. A Wy co myślicie? Zapraszamy do dyskusji w komentarzach i na forum!Dodany 2013-04-06 19:34:54 przez Redakcja