Od czasów Shoguna 2 mamy dwa drzewka rozwoju technologicznego: cywilne…
Technologie
i wojskowe…
Nie ukrywajmy, że oba są równie ważne, ale wśród tych ważnych i ważniejszych warto wybrać te szczególne dla rozwoju państwa. Jest nią przede wszystkim ścieżka filozoficzna, które kolejne poziomy zmniejszają korupcję w państwie. Rośnie ona razem z rozwojem terytorialnym i skutecznie zabiera ogromne sumy pieniędzy. Technologie to spore ułatwienia przy konwersji kulturowej, podwyższanie ładu w całym państwie, dochody z podatków, konkretnych gałęzi gospodarki, odblokowywanie budynków oraz zmniejszanie kosztów utrzymania armii, floty, rozwijania miast.
Należy pamiętać, że każda nacja ma własne drzewko technologiczne, mniej albo bardziej podobne do innych, ale jednak inne.
Szybkie poznawanie technologii to podstawa sprawnego rozwoju w Rome 2. Dwie rzeczy pozwalają rozwijać technologie:
1) Budynki.
2) Urzędnicy (szeroka nazwa dla wysłanników innych niż szpiedzy i weterani).
Drugi typ robi to raczej okazjonalnie, ergo nie ma co opierać na nich swój rozwój.
Pod znakiem zapytania stoją technologie morskie, w zależności od sytuacji państwa można ją zignorować (np.: nomadzi) albo przeciwnie, inwestować i zgarniać pokaźne profity przez tworzenie flot, zdolnych do samodzielnego zdobywania miast.
Technologie dające bonus do konwersji kulturowej zyskały spore znaczenie po wyjściu łatki 8.0 w której dodano Miejscowe zwyczaje, czynnik który znacząco urozmaicił grę, więcej szczegółów w rozdziale KULTURA.
Z perspektywy wszystkich nacji, bez wyjątku wszystkich, jest jak najszybsze dojście do gospodarstw rolnych 3 poziomu oraz świątyń również 3 poziomu. Chodzi o szybką rozbudowę nadwyżek żywności, która pozwoli na jeszcze szybszy rozwój gospodarczy (rozbudowa osad, przemysłu itd.). Więcej o rozbudowie prowincji w rozdziale PROWINCJE.
Oczywiście zbadanie kilku technologii militarnych, by uzyskać dostęp do lepszych jednostek jest również istotną sprawą, ponieważ AI szybko do nich dochodzi sprawiając graczowi nie lada problemów. Dobrym przykładem jest Rzym, który pozwala w kilkanaście tur opracować technologie przekształcającą hastati w znacznie sprawniejszych legionistów.
Bilans polityki wewnętrznej wpływa na tempo rozwoju naukowego.
Nacje, których zdolności wpływają na postęp badań.
Ateny:
Urzędnicy: Szkoła Hellady: +10% do tempa opracowywania technologii.
Egipt:
Dynastia Ptolemeuszów: Ptolemejskie oświecenie: +10% do tempa opracowywania technologii.
Egipt posiada budynek o nazwie Biblioteka Aleksandryjska, który daje bonus +48% do tempa badań (dla przypomnienia żadna inna nacja nie ma 5 poziomu takiej budowli, a 4 poziom to zazwyczaj ok. 20%).
Nacje barbarzyńskie:
mają największy problem z szybkim odkrywaniem nowych technologii, polecam pozostawianie budynków naukowych podbijanych nacji, szczególnie z kręgu kultury helleńskiej. I tak zwyciężeni podbijają zwycięzców.
Nacje hellenistyczne:
Stolice prowincji generują 1-3% wzrost badań.
Partia:
Budynki z grupy technologicznej nie zabierają żadnej żywności ani nie obniżają ładu.
Syrakuzy:
+10% do tempa opracowania technologii.
Niektóre cuda wpływają dodatnio na postęp badań naukowych, więcej szczegółów znajdziecie właśnie tam CUDA.
Spis treści poradnika:
– Nacje
– Żywność
– Ład
– Podatki
– Korupcja i na czym jeszcze możemy zarabiać
– Kultura
– Misje
– Edykty
– Cuda
– Bitwa, morale, statystyki i inne cuda
© 2024 Total War 2017 - Serwis dla prawdziwych graczy || Toke Studio