Barbarian invasion

Barbarian Invasion to oficjalny dodatek do najlepszej strategii 2004 roku. Tym razem gracz rzucony zostanie w zamęt okresu wędrówek ludów, które ostatecznie pogrążyły dokonujący się poprzez wewnętrzny rozstrój od kilku wieków upadek Cesarstwa Zachodniorzymskiego.

Okres gry obejmować ma lata 364-476 n.e. Trudno określić, dlaczego twórcy za początek rozgrywki obrali właśnie 364 rok; odpowiedniejszą datą mógłby być chociażby 235 rok (wyniesienie na tron barbarzyńcy Maksyminusa Traka i początek rządów „trzydziestu tyranów”) lub 284 rok (stabilizacja i początek dominatu Dioklecjana). W 364 roku zaś, okresie tuż po pogańskiej reakcji za Juliana Apostaty, tron na Zachodzie przejmuje Walentynian I, na Wschodzie zaś – Walens. Walentynian w okresie swego panowania umacnia w toku walk z Alamanami granicę na Renie, kładzie także kres najazdom Piktów i Szkotów na północną Anglię.

W grze przyjdzie nam pokierować Wschodnim i Zachodnim Cesarstwem (są to dwie odmienne frakcje), a także Imperium Sassanidów (odrodzona Persja) oraz ludami barbarzyńskimi, mieszkającymi dotąd po prawej stronie Renu i Dunaju. Będą to: Hunowie, Goci, Wandalowie, Saksoni, Frankowie, Alemanowie i Sarmaci. Twórcy przygotowali krótkie opisy każdej frakcji:

Wschodnie Cesarstwo Rzymskie – bogatsza część rzymskiego świata, zwracająca się bardziej ku kulturze greckiej i orientalnej. Dysponują wspaniałą ciężką kawalerią.
Zachodnie Cesarstwo Rzymskie – nie tak silne jak niegdyś, ale dalej potężne Cesarstwo Zachodnie ma nadal szansę na odzyskanie swojej pozycji i dawnej potęgi. Legiony uległy zmianom od czasów świetności, ale nadal budzą grozę na polach bitew.
Hunowie – mrożący krew w żylach, dzicy wojownicy praktycznie „żyjący” w siodle, zdolni do całodniowej jazdy i walki.
Goci – barbarzyńcy znad Bałtyku, wzbudzają lęk w sercach wrogów z powodu okrutnego zwyczaju poświęcania jeńców ku czci boga wojny – Tyza.
Wandalowie – po dziś dzień słowo „wandalizm” oznacza bezmyślną destrukcję. Wyparci ze swoich ojczystych ziem, Wandalowie przeszli przez całą Galię i Półwysep Iberyjski, by ostatecznie osiedlić się w okolicy Kartaginy.
Saksoni – w przeciwieństwie do innych plemion germańskich, Saksoni nie ruszyli na podbój południowych rubieży Cesarstwa, tylko skierowali się w kierunku Wysp Brytyjskich, które nie oprą się później ich inwazji.
Frankowie – germańskie plemię znane ze swojej szybkiej i niebezpecznej piechoty oraz miotaczy toporów. Zdołali podbić całą Galię i nadać tym terenom ich dzisiejszą nazwę – Francja.
Alemanowie – mimo iż Rzym powstrzymywał ich napór przez wiele lat, Alemanowie znów ruszyli do ataku. W 366 roku n.e. przekroczyli Ren i poważnie zagrozili ładowi w Imperium.
Sarmaci – wojowniczy miekszańcy stepów na północ od Morza Czarnego. Ich kawaleria nie ma sobie równych, dlatego można ich często spotkać jako najemników w armii Cesarstwa.
Imperium Sassanidów – Imperium Perskie zmieniało się przez wieki, ale pod rządami dynastii Sassanidów urosło w siłę i zagroziło wschodniej granicy Imperium. Z pewnością są potęgą, z którą liczyć się musi każdy przezorny cesarz.

Dostępnych będzie także siedem nacji niegrywalnych: Berberowie, Celtowie, Rzymska Brytania, Ostrogoci, Rebelie Imperium Wschodniego, Zachodniego oraz Słowianie. Ich odblokowanie powinno być równie proste, jak w przypadku niedostępnych nacji w Rome.

Porady ogólne

Nasze Media Społecznościowe

YouTube Total War

Kanały YouTube

Rozgrywki Multiplayer

Poniedziałki w Nipponie

Czwartki z antykiem

Soboty z Napoleonem

Luźne granie w Warhammera

Oficjalni Partnerzy

Cenega

Muve

Team Speak