400 godzin pracy moddera xeryx’a wymagał nowy projekt pod Attylę, XAI, którego główny cel to przede wszystkim udoskonalenie zachowania AI w głównej kampanii (dodatek Age of Charlemagne otrzymał mniejsze wsparcie) , tak by stanowiła prawdziwe wyzwanie dla gracza. Od teraz sztuczna inteligencja ma wykorzystywać najlepsze taktyki i strategie, jakimi dysponuje silnik gry, aby utrudnić i jednocześnie urozmaicić rozgrywkę.
Wszystko opisane powyżej jest zawartością pierwszego, podstawowego ,,modułu” moda – XCAI. Istnieje jeszcze 5 dodatkowych części XAI:
– XBAI – moduł ze zmienionymi elementami bitewnego AI jak animacje i uwydatnione znaczenie generałów w starciach. Dodano także poziomy trudności bitew do wybrania i powiązano zmęczenie z systemem morale.
– XAI: Skills, Ranks, Offices – moduł przerabiający system umiejętności, poziomów i stanowisk dla postaci.
– XAI: Dynamic stances movement and terrain – moduł wprowadzający więcej realizmu w różne efekty ruchu i wpływ terenu na niego.
– XAI: Attila Family, Fame, Politics, Honor, and Integrity – moduł modyfikujący liczby związanie z rodziną, np. dzieci z nieprawego łoża –
osiągają gravitas max. 100, popularnością, polityką wewnętrzną i integracją wojsk, np. zwiększono ilość punktów integracji otrzymywanych za decymację.
– XAI: Bugfixes – paczka usuwająca niektóre bugi.
Mod nie został jeszcze zupełnie ukończony zaś opis na naszej stronie może ulec zmianie ze względu na pewną nieścisłość.
Korzysta też on z licznych modów, których lista wraz z linkiem do pobrania XAI i jedną poradą jest do odnalezienia tutaj.
Polemajos
Źródła: subforum z wątkami dla większości części moda na Total War Center, plik readme.