To pierwsza duża aktualizacja Total War™: Three Kingdoms, zawiera ona wiele poprawek i ulepszeń licznych elementów gry, zarówno technicznych, jak i związanych z rozgrywką. Pracujemy nad kolejnymi aktualizacjami, które poprawią kluczowe kwestie, takie jak zacinanie się mapy kampanii.
W przyszłym tygodniu planujemy zakończenie beta testów aktualizacji 1.1.0, równocześnie z premierą pakietu efektów Reign of Blood. Wkrótce podamy więcej informacji, a w międzyczasie zachęcamy do korzystania z aktualizacji i dzielenia się z nami Waszymi opiniami.
Jak dokonać aktualizacji
Niniejsza aktualizacja to opcjonalna beta. Nadal pracujemy nad kolejnymi poprawkami i ulepszeniami. Zawiera ona wcześniejsze zmiany aktualizujące wersję beta (można je poznać tutaj). Żeby pobrać aktualizację, postępuj zgodnie z poniższymi poleceniami:
- Kliknij PPM na Total War: Three Kingdoms w Twojej bibliotece Steam
- Kliknij Właściwości, a następnie zakładkę Wersje beta
- Z rozwijanego menu wybierz opcję Update_beta
- Zamknij okno, a twoja gra zostanie automatycznie zaktualizowana
Istotne informacje
Ta aktualizacja dotyczy wielu obszarów, duża część tych problemów została zgłoszona przez graczy. Najważniejsze to:
- Stabilność (rzadsze awarie)
- Wiele poprawek SI bitwy i zachowań
- Dalsze zmiany w zasadach wasalizacji, które ograniczają dominację Yuan Shao nad wasalami
- Ulepszone działanie samouczka
- Ulepszony interfejs użytkownika wzbogacony o kluczowe podpowiedzi (np. analiza żywności) i lepsze skalowanie interfejsu użytkownika
- Małżeństwa będą częściej mieć dzieci
- Interfejs użytkownika może być przeskalowany o 200% dla trybu 1440p (rozdzielczość 2k)
Informacje o aktualizacji
Osiągnięcia
- Śmierć we frakcji nie wywołuje osiągnięcia zwycięstwa w kampanii
- Osiągnięcie „Nie brać jeńców” działa teraz poprawnie
- Osiągnięcie „Pewna zasadzka” działa teraz poprawnie i nie jest przyznawane, jeśli bitwa była delegowana
- Osiągnięcie „Piątka” jest teraz prawidłowo przyznawane, gdy postać zmienia frakcję, żeby wstąpić do twojej
- Osiągnięcie „Jeśli nie możesz zginąć, poddaj się” działa teraz poprawnie
- Osiągnięcie „Jedna strzała, dwa jastrzębie” można teraz zdobyć w kampanii wieloosobowej
Animacje
- Oddziały nie powinny teraz pokazywać animacji bezczynności w walce przez schowaniem broni
- Stratedzy wyciągają teraz miecze w odpowiedniej chwili
Równowaga
- Amunicja ukrytych toporów została zmniejszona z 10 do 5
- Następujące oddziały mają o 20% więcej wytrzymałości:
- Mistrzowie łucznictwa
- Onyksowe Smoki
- Gromy z Jian’an
- Obrońcy Ziemi
- Strzelcy yi
- Następujące oddziały strzelajace mają o 10% więcej wytrzymałości:
- Ciężcy kusznicy
- Ciężcy kusznicy z kuszami powtarzalnymi
- Furia Beihai
- Najemni łucznicy
- Łucznicy yi
- Ludzie Lasu
- Strażnicy Pokoju
- Masa średniej piechoty wzrosła ze 100 do 110
- Cała jazda, w tym postacie, zadaje mniej obrażeń przy zderzeniu
- Strażnicy posiadający określone relacje mogą osiągnąć ponad 100% uników w walce wręcz. Efekty relacji zostały zmienione, by tego uniknąć
- Pancerze Zhang Feia i Zhang Yana nie dają już odporności na zmęczenie całym świtom, ale tylko tym postaciom
- Ulepszono efekty cech z przeszłości He Yi i Huang Shao, by bardziej przystawały do ich specjalizacji i stylów gry
- Pojazdy oblężnicze otrzymują teraz poprawnie obrażenia przebijające pancerz
Bitwa
- Jednostki w formacji żółwia prawidłowo rozwijają szyk
- Broniące się oddziały mają domyślnie włączoną opcję strzelania bez rozkazu
- Trebusze zadają teraz taranom prawidłowe uszkodzenia
- Trebusze nie mogą teraz zostać uszkodzone przez zwykłe strzały
- Zdolność „Energia żywiołów” kończy swoje oddziaływanie we właściwym momencie i resetuje się, gdy generał jest w walce
SI bitwy
- Postacie sterowane przez SI nie powinny teraz stawać bezczynnie przed wieżami łuczników
- Podczas bitew w osadach broniące się SI będzie brać na cel cenne jednostki strzelające, zamiast generałów gracza
- Armie SI czekające na posiłki nie będą już stać bezczynnie pod ostrzałem
- Posiłki SI w bitwach o surowce powinny teraz skuteczniej walczyć z armią gracza
- Podczas oblężeń, armie atakującego SI nie posiadające taranów będą teraz częściej szturmować mury i wykorzystywać powstałe wyłomy
- Ekstremalnie duże oddziały SI działają teraz bardziej zdecydowanie podczas szturmowania murów
- Armie SI broniące małych osad nie powinny pozostawać już bezczynne w osadzie, gdy gracz jest na zewnątrz i próbuje wymusić remis
- Strzelający generałowie powinni teraz prawidłowo używać łuków i nie będą wstrzymywać swoich ugrupowań bojowych
- Trebusze SI będą teraz ostrzeliwać piechotę płonącymi pociskami
- Poprawiono zachowanie strzeleckie trebuszy SI
- Łucznicy na murach będą bardziej zdecydowanie reagować na zagrożenia i rzadziej opuszczać pozycję, szczególnie na początku bitwy
- Ulepszone zachowanie SI i znajdowanie drogi na mapie „Nanhai: pole ryżowe”
- Jazda SI powinna teraz działać bardziej zdecydowanie i ma mniejsze prawdopodobieństwo przerwania szarży
- Jednostki SI nie powinny teraz ustawiać się jedna na drugiej
- Jazda SI będzie teraz rzadziej szarżować na włóczników
- Niezależne grupy oddziałów SI będą teraz działać bardziej zdecydowanie i wykorzystywać wejścia do osad, gdy będzie im zagrażać atak ze strony obrońców
- Armie SI lepiej koordynują swoje działania z posiłkami, gdy wybierają wejścia do osady
- Ulepszono koordynację pomiędzy wieloma oddziałami w tej samej grupie oddziałów SI
- Ulepszono proces decyzyjny SI jeśli idzie o bezpośrednie atakowanie bram
Grafika w bitwie
- Kamera rzadziej zacina się, gdy widoczne są barykady i głęboka woda
- Flagi pór roku działają teraz poprawnie w gospodarstwach rolnych
- Wprowadzono różne ulepszenia scenerii mapy
- Poprawiono problem powodujący, że nie wyświetlała się animacja niektórych porzuconych sztandarów oddziałów
- Zmniejszono mgłę we wstępie do historycznej bitwy „Czerwone Klify”
Interfejs użytkownika w bitwie
- Gdy bitwa zostaje zatrzymana w trybie filmowym, ikona pauzy nie jest już widoczna (dzięki temu zrzuty ekranu są o wiele lepsze!)
- Termin „statystyki bojowe” w opisie jednostki został zmieniony na „statystyki oddziału”
- W lobby bitwy użytkownika okno aktualizuje się, by pokazywać dostępne jednostki, gdy przełączasz się między generałami
Kampania
- Cesarska siedziba jest teraz prawidłowo przenoszona, gdy przenoszona jest stolica
- Delegowane bitwy mają teraz więcej wariantów animacji
- Harmonia i dysharmonia nie wpływają już na postacie, które jeszcze nie osiągnęły pełnoletniości
- Frakcje SI nie powinny już ogłaszać się cesarzami, gdy gracz przeniesie stolicę
Równowaga w kampanii
- Lü Bu jest teraz droższy
- Małżeństwa będą częściej mieć dzieci
- Zastraszenie, atut Dong Zhuo, jest zużywany wolniej
- Premia Huang Shao i He Yi za ludzi posiadających władzę jest teraz prawidłowo naliczana
Wydarzenia w kampanii
- Kiedy Gong Du anektuje w pierwszej turze osadę Miasteczko Wudu, nie uruchamia to już automatycznie wydarzenia abdykacji Dong Zhuo
- Dong Zhuo nie będzie już ogłaszać się cesarzem, gdy Liu Bei zdobędzie pierwszą osadę Żółtych Turbanów
- Dylemat Gongsun Zana „Walka z plemionami Qiang” został poprawiony na „Walka z plemionami Wuhuan”
Mapa kampanii
- Kliknięcie zbliżenia na dylemacie dotyczącym zniszczonej postaci lub frakcji nie spowoduje już przeniesienia kamery na pusty obszar poza mapą
Interfejs użytkownika w kampanii
- Interfejs użytkownika może być przeskalowany o 200% dla trybu 1440p (rozdzielczość 2k)
- Ulepszone łączenia mapy wzdłuż Rzeki Żółtej w pobliżu Luoyang
- Całkowita ilość żywności w komanderii ma teraz podpowiedź, która ukazuje szczegółowe informacje i modyfikatory
- Ikony zadowolenia postaci działają teraz poprawnie
- Poprawiono literówki, problemy z wyświetlaniem linii granicznych, podpowiedzi i panelu interfejsu użytkownika
- Opcja rekrutacji działa teraz poprawnie, gdy wszystkie oddziały w armii mają pełny stan osobowy
- Liczba żołnierzy w uzupełnianych armiach jest teraz poprawnie aktualizowana
- Na ekranie porażki jest teraz widoczna opcja wczytania gry
- W menu kandydatów na szpiegów widoczne są teraz urazy
- W panelu archiwum poziomy postaci są teraz poprawnie wyświetlane
- Filmy po zwycięstwie w krótkiej kampanii nie będą już wyświetlane dwukrotnie w kampanii wieloosobowej, gdy obowiązuje umowa o wspólnej władzy
Dwór
- Wysokie stanowiska na dworze frakcji Żółtych Turbanów pokazują teraz poprawne premie połączonych efektów
- Stanowiska inspektorów Gongsun Zana nie zabierają już miejsc administratorów
- W panelu archiwum nieżyjące postacie są zaznaczone na szaro
Dyplomacja
- Frakcje SI są mniej skłonne zgodzić się na wasalizację, jeśli niedawno zostały wyzwolone przez seniora
- Frakcje SI są mniej skłonne do wasalizacji kolejnych frakcji, jeżeli mają już dużą liczbę wasali
- Ulepszone wyświetlanie informacji o pozytywnym i negatywnym nastawieniu
- Opcja Yuan Shu „Zażądaj podległości” działa teraz poprawnie
- Liczbowe oceny umowy dla głosujących są teraz widoczne, gdy frakcje SI proszą o dołączenie do koalicji
- Podpowiedzi nie zasłaniają już listy frakcji
- Frakcje nie będą już prosić o wsparcie militarne w walce z frakcjami, z którymi już toczysz wojnę
- Odrzucenie propozycji dołączenia do wojny nie wywołuje już stanu wojny z frakcją będącą proponowanym celem
- Gracz nie może już przyjmować umowy dyplomatycznej zaproponowanej w rundzie kończącej turę i zmniejszyć panelu, by utrzymać tę umowę w zawieszeniu
- Animacje atramentu wyświetlają się teraz poprawnie przy podpisywaniu umów
- SI skuteczniej stawia graczowi ultimatum
- W wojnie sojuszu, w której twoi sojusznicy zostali zniszczeni, możesz negocjować pokój z wrogim sojuszem
- Groźby dyplomatyczne pokazują teraz prognozy zdrady i zmiany nastawienia
- Do szybkiej umowy dodano opcję anulowania
- Usunięto frazę „i sojusznicy”, która niepotrzebnie pokazywała się w informacji o odrzuceniu przez frakcję, gdy w sprawę nie byli zaangażowani sojusznicy
- Gracze nie mogą już wymuszać pojedynczych, niewielkich płatności nie dając nic w zamian, jeśli skarbiec wybranej frakcji jest pusty
- Gdy zostaje zaproponowany dowolny rodzaj wasalstwa, propozycje i żądania autonomii działają teraz zgodnie z założeniami
- Anulowanie traktatów może teraz przynieść nowe konsekwencje dyplomatyczne lub traktaty, dla których może to mieć znaczenie
- Produkcja żywności została dodana jako kryterium dla frakcji SI, gdy dokonują one oceny regionu. Dzięki temu nie można już wykorzystywać w grze błędu związanego z żywnością
- Przekształcenie koalicji w sojusz militarny tuż po stworzeniu koalicji nie wywołuje już zdrady
Grafika
- Drzewa znajdujące się w średniej odległości rzucają teraz poprawne cienie
- Efekt dźwiękowy wyczerpania teraz poprawnie dostosowuje się do ujęcia
- Ulepszono łączenie się krawędzi między terenem i obiektami
Gra wieloosobowa
- Widzowie nie mogą wtrącać się do pojedynków w grach wieloosobowych. Trzymać ręce przy sobie!
- Ulepszono filtry w lobby bitwy wieloosobowej
- Przeciwne armie i generałowie SI są teraz widoczne dla gospodarza bitew wieloosobowych
- Dodano filtr elementów dla klas postaci w bitwach własnych i wieloosobowych
Stabilność
- Wykryto i usunięto 24 potencjalne usterki mogące spowodować zawieszenie gry
Działanie samouczka
- Naprawiono błąd powodujący zderzenie początkowych pozycji Ma Tenga i Gong Du. Zmianę tę uwzględniono też w samouczkach.
- Wczytanie poprzedniego zapisu nie przerywa już samouczka