Rise of Mordor – status modyfikacji

Jak rzadko zjawiają się takie wpisy, tak jednak zazwyczaj są one źródłem cennej wiedzy.

Status modyfikacji Rise of Mordor (Total War: Attila) – 15.10.2017

1. Zespół pracuje nad jednostkami dla trzech frakcji: Rohanu, Mordoru i Isengardu.

  • Isengard posiada w 50% ukończony roster, a oddziały Orków zostały znacznie ulepszone pod względem wizualnym. Do rosteru doszli berserkerzy.
  • W przypadku Mordoru widać jedynie niewielkie efekty pracy, czyli trochę pomniejszych elementów 3D i modele Trolli oraz Orków. W tej chwili pieczę nad rosterem frakcji Saurona sprawuje modder-nowicjusz, dlatego postępy nadchodzą powoli.
  • Rohan to w najmniejszym stopniu opracowana frakcja pod względem jednostek samych w sobie – na razie istnieją tylko grafiki koncepcyjne dla całego rosteru i kilka modeli hełmów, tarcz itp. Progres w kwestiach kluczowych elementów 3D jest słabo widoczny ze względu na mało czasu osób odpowiedzialnych za jednostki.

Odświeżeni Orkowie w akcji:

2. Animacje bitewne są tworzone przez Niels’a Dinkelaar’a oraz Gerre’a van der Meer’a w ograniczonym czasie wolnym, jako że obydwaj Holendrzy jednocześnie studiują. Teraz ta dwójka pracuje nad ruchami Trolli i paroma innymi specyficznymi dla danych ras animacjami.
Na początku czerwca odbyła się transmisja ze studia MoCap, gdzie prezentowano proces animowania nowości do moda. Zapis streama powinien się pojawić za jakiś czas.

3. Bestie – artysta 3D Zak Cowen po opracowaniu Trolla zajmuje się modelem Mumakila, wielkie zwierzę przypominającego mamuta. Po wywiązaniu się ze swojej powinności przekaże on stwora podzespołowi od animacji.

4. Muzyka – Słowak Filip Oleyka przygotował wielką ilość utworów tworzących soundtrack moda, jednakże wprowadzenie własnej muzyki do Attyli nadal pozostaje niewykonalne.

5. Grafiki 2D – jak już wspomniano wyżej, Rohan otrzymał graficzne odwzorowanie całego swojego rosteru za sprawą Robbiego McSweeney’a. Inny modder, Luke Martins, tworzy concept arty dla następnych frakcji na liście zespołu: Haradu i Rhun.

Tworzeniem Interfejsu Gracza para się Lord Ellessar, zaś artysta od kart jednostek pozostaje od jakiegoś czasu nieaktywny.

Rohańscy zwiadowcy:

Rohan Scouts concept

6. Architektura i mapy bitewne – w aspekcie architektury widać duży krok naprzód, ponieważ Mr. Jox doszedł do tego, jak tworzyć własne osady z działającymi murami. Niewielu modderom się to udaje, a ponoć na tym polu są większe możliwości niż w samym Medievalu 2. Ogólnie jest to bardzo czasochłonna i mozolna praca.

Na razie utworzone zostały takie mapy bitewne oparte na lore, jak Pola Celebrantu i Brody Isen. Wymagają one oczywiście dopracowania.

7. Balans i lore – od tych dwóch rzeczy istnieje mały, ale za to dość aktywny zespół ustalający statystyki jednostek i listy zgodnych z lore uniwersum Władcy Pierścieni oddziałów dla wszystkich frakcji.

8. Pomniejsze – lider Rise of Mordor, Vikus van de Merwe, sporządził narzędzie modderskie Total War Shader for Substance Painter. W skrócie: umożliwia ono przenoszenie wytworzonych elementów 3D do gry, tak, że wyglądają one w niej identycznie jak po wykonaniu.

9. Mapa kampanii – zespół zakreślił koncepcję mapy Śródziemia nałożonej na mapę Europy i ułożył listę osad przyporządkowanych do danych frakcji. Na razie to tyle, ale twórcy zamierzają się skontaktować z pewnymi perskimi modderami, którzy zdołali zmienić położenie miasta w kampanii (co prawda nie wiadomo, czy Ci ostatni zrobili to legalnie; mogli zedytować plik .exe, co jest zabronione).

Koncepcja mapy kampanii (sprzed roku):

 

Napisał: Polemajos

 

 

Źródła: Total War Center, ModDB, kanały YouTube Rise of Mordor, Jackie FishInvicta i Hayali Salimov.

Reklama

Twoje miejsce na reklame

Latest Comments

  • author image
    paul says:
    Optymalizacja gry lepsza niż w Attilli, cena na dziś ~58 zł w promo steam, można kupić....
  • author image
    mariusz pelson says:
    jak grac w ten dodatek...
  • author image
    WIngut says:
    tak było, nie zmyślam!...
  • author image
    Paweł says:
    Fantastyczny pomysł. A tak na poważnie - istnieje możliwość wyłączenia tego i bezpośredniego...
  • author image
    Iźka says:
    Witam, osobiście zupełnie zgadzam się z Twoim tekstem !...

Latest Posts