Skaveni to ostatnia z czterech grywalnych ras Total War: WARHAMMER II. To szczuroludzie, pokrętne połączenie istoty humanoidalnej i szczura. Wierzą w tzw. Rogatego Szczura, choć zdarzają się też osobne indywidua, które nie wierzą w jakiegokolwiek boga – np. Queek. Zamieszkują podziemia i kanały, tworzą nawet tzw. Pod-Imperium.
Ich walutą, narkotykiem, a nawet surowcem do rytuałów, tworzenia broni itd. jest Spaczeń (ang. Warpstone)
Skaveni dzielą się na klany, najważniejsze są cztery, lecz jeden dodatkowy chce również mieć podobną władzę, co główna czwórka. Lecz najwyżej jest tak zwana Rada Trzynastu – której to wysłannikami są Szarzy Prorocy.
Wracając do klanów, oto i najważniejsze z nich:
-Klan Skryre – twórcy potężnych, aczkolwiek często łatwo się psujących, machin oblężniczych i wynalazków jak np. kulomioty, czy spacz-rusznice (lecz wolę używać nazwy Jezzaile). Siedzibą klanu Skryre jest Skavenblight – największa mieścina Skavenów w całym świecie Warhammera, zamieszkiwana głównie przez klan Skryre (25% populacji), poza tym też przez inne klany.
-Klan Moulder – klan ten słynie z różnorakich mutacji i pomiotów. Ich przykładowymi wynaturzeniami są Pomioty Piekielnej Otchłani, Wielkie Szczury, czy Szczurogry. Zamieszkują tzw. Piekielną Otchłań, położoną w górach nad Kislevem, przy granicy z Norską, twierdzę.
-Klan Eshin – to najbardziej tajemniczy ze wszystkich klanów Skavenów. Są to głównie zabójcy, mistrzowie w sztuce zadawania cichej śmierci. Traktuje się, że przybyli z odległych królestw Cathayu i Nipponu (dwóch krain ludzkich na wschodzie), przykładami ich jednostek są: Posłańcy Nocy, Rynsztokowcy, Skrytobójcy. Ponadto, jednym z najsłynniejszych zabójców z klanu Eshin jest Snikch, najpotężniejszy zabijaka.
-Klan Pestilens – klan ten jest znany z siania zarazy i rozkładu w imię Rogatego Szczura. Ich przywódcą jest niejaki Nurglitch. Klan ten powstał w wyniku brutalnych walk o Lustrię, gdy zamieszkiwali spaczone miasto-świątynię, Quetzę. Po jej utraceniu toczyli wojny z innymi klanami Skavenów, zyskując z czasem miejsca w Radzie Trzynastu. Aktualną siedzibą klanu Pestilens są podziemia miasta Mousillon, zamieszkiwane w 93% przez członków klanu Pestilens. Przykładowe stwory: Mnisi Zarazy, Powiernicy Kadzideł Zarazy.
-Klan Mors – osobny klan, nie należący do powyższej czwórki Wielkich Klanów. Przywódcą tego klanu jest bitewny wódz Gnawdwell, którego najbardziej lojalnym sługą jest Queek Łowca Głów. Zamieszkują podziemia Karak Osiem Szczytów, lecz Skaveni nadali jej swoją nazwę – Miasto Filarów. Ich główną siłą są nieprzeliczone hordy klanbraci i szturmoszczurów.
Grywalnymi Legendarnymi Lordami będą w Total War: WARHAMMER II Lord Skrolk i Queek Łowca Głów.
Lord Skrolk to jeden z najpotężniejszych kapłanów zarazy, jaki mógł służyć Rogatemu Szczurowi. Jest bardzo stary, ale zamiast słabnąć z wiekiem, staje się silniejszy. Ma na sobie mnóstwo darów swego bóstwa – krost i czyraków. Rządzi klanem Pestilens pod ścisłym nadzorem Arcylorda Nurglitcha i to właśnie widok promienistej deprawacji Nurglitcha sprawił, że Skrolk wydłubał sobie oczy, by nic nie przesłaniało mu przelotnie ujrzanej doskonałości.
Queek Łowca Głów jest z kolei prawą ręką Bitewnego Wodza Gnawdwella, wielkiego wodza klanu Mors i jednego z członków Rady Trzynastu. Jest jednym z najbardziej znienawidzonych przez Krasnoludy istot, ponadto należy do najpotężniejszych wojowników świata Warhammera. Z czasem trafiła mu się do rąk potężna broń, zwana Pogromcą Krasnoludów. Sam tytuł „Łowca Głów” wziął się z tego, że kolekcjonuje on głowy zabitych przez siebie wrogów, wśród nich są łby: Kruga Żelaznej Dłoi, Kąśliwego Ikita, Zgniłego Kolca, Barona Albrechta Krausa z Averlandu. Ponadto Queek jest ateistą. Tak, to dziwne, ale Queek nie wierzy jako tako w Rogatego Szczura.