Pierwsze wiadomości z GDC o Rome 2 – będzie 117 frakcji?

Jeszcze tylko do jutra potrwa w San Francisco duże wydarzenie związane z branżą gier komputerowych – Game Developers Conference. Podczas trwającego pięć dni eventu nie mogło zabraknąć również prezentacji dotyczącej jednej z największych premier tego roku – Total War: Rome 2. W związku z tym, że na konferencji pojawiło się kilku spośród administratorów i użytkowników zachodnich portali o Total War, jak TWCenter, ich fora aż huczą od nieoficjalnych, choć pochodzących z różnych źródeł i zgodnych ze sobą informacji. Sporo z tych nowości zostało również potwierdzonych przez udzielających się tam pracowników CA, więc poniżej przedstawimy najważniejsze z nich: 1. Zacznijmy od liczb. Na prezentacji miały pojawić się – odpowiednio – 183 (regiony/terytoria) i 117 (liczba frakcji). Wygląda imponująco, prawda? Zwłaszcza ta druga, choć należy wziąć pod uwagę, że z pewnością zawiera się w niej spora liczba tzw. emergent factions, które pojawiają się w późniejszej fazie rozgrywki. 2. Jeżeli chodzi o armie na mapie kampanii, to nie powiedziano nic nowego. Potwierdzono tylko, że w grze będą trzy tryby marszu (forsowny, przechwytujący i zwykły) skutkujący różnymi efektami dla danego wojska (forsowny marsz pozwala na przykład na dalszy zasięg ruchu, ale naraża na przechwycenie przez wroga i pozostawia armię w stanie niezdolnym do zorganizowanej obrony). 3. Będą płonące świnie. Jednak. Ech… 4. Prawdopodobnie powróci możliwość obejrzenia miasta z poziomu mapy kampanii, jak w Rome 1. 5. Morze zostanie podzielone na regiony, z których każdy będzie kontrolowany przez najsilniejszą obecną tam flotę. Czyżby koniec pojedynczych okrętów najeżdżających nasze porty w Shogunie 2? 6. Potwierdzony został ograniczony zasięg wzroku naszych jednostek podczas bitwy. 7. Koniec rozgrywki będzie zależał od tego, jaką strategię przyjęliśmy w jej czasie. Dla przykładu, grając Rzymem możemy zdecydować się na obronę Republiki, albo walkę z Senatem i innymi rodami w celu przejęcia władzy. Inne nacje mają mieć możliwość dokonywania podobnych wyborów w czasie kampanii. 8. Pory roku zostaną uwzględnione w rozgrywce, mimo, że ta zostanie przedstawiona w systemie 1 tura/rok. I choć Jack Lusted udowadniał w jednym z tematów, że tur i tak będzie więcej, niż we wszystkich poprzednich częściach gry od Medieval 2 włącznie, to jednak my wciąż pamiętamy te 600 tur z Rome 1. Trochę szkoda… 9. Prawdopodobnie zostanie osobno wydany Blood Pack, tak jak w Shogunie 2. 10. Gracze ze słabszymi komputerami będą mieli możliwość odpalenia Rome 2 na cieszących oko ustawieniach graficznych. 11.  Rozwój miast ma być bardziej widoczny na mapie kampanii. Po wybudowaniu konkretnych budowli pokażą się one w naszej prowincji. 12. Mapa z Bitwy w Lesie Teutoburskim dostępna będzie również w kampanii, jeżeli nasze wojska akurat będą ścierać się z wrogiem w tej okolicy. 13. Możliwe, że mapa kampanii będzie sięgała na wschód nawet poza Baktrię. Do dyskusji zapraszamy na nasze forum. To nie koniec nowości. James Russel ma dzisiaj ogłosić nową grę z serii Total War i ma to być „coś zupełnie nowego”. Czyżby nadchodził Warhammer: Total War? A może nowa epoka historyczna? Wkrótce się dowiemy!

Reklama

Twoje miejsce na reklame

Latest Comments

  • author image
    paul says:
    Optymalizacja gry lepsza niż w Attilli, cena na dziś ~58 zł w promo steam, można kupić....
  • author image
    mariusz pelson says:
    jak grac w ten dodatek...
  • author image
    WIngut says:
    tak było, nie zmyślam!...
  • author image
    Paweł says:
    Fantastyczny pomysł. A tak na poważnie - istnieje możliwość wyłączenia tego i bezpośredniego...
  • author image
    Iźka says:
    Witam, osobiście zupełnie zgadzam się z Twoim tekstem !...

Latest Posts