„Prorok i Czarnoksiężnik” to najnowszy pakiet lordów do gry Total War: WARHAMMER II. Wprowadza on dwóch rywalizujących legendarnych lordów ze świata Warhammer Fantasy Battles, z których każdy ma własne cele, mechanikę, jednostki i styl gry i każdy może być użyty zarówno w kampaniach „Oko Wiru” i „Imperia śmiertelnych”, jak i w bitwach własnych/wieloosobowych.
Wielki wężowy bóg Sotek może spać, ale nie jego najwierniejszy prorok, Tehenauin. Nadeszła pora, by nikczemni skaveni zapłacili za swoje haniebne czyny – i zapłacą za nie własnym życiem! Tehenauin zwołuje Skinki Czerwone Grzebienie – trzeba złożyć ofiarę. Wielką, szkarłatną ofiarę. Dopiero gdy ołtarze miasta-świątyni skąpane będą w krwi skavenów, wężowy bóg się objawi i okaże swój boski gniew… Ale skaveni nie będą siedzieć bezczynnie, czekając, aż Tehenauin zaplanuje swoją krucjatę. Wyczuwając wielkie złoża spaczenia w dżungli Lustrii, wielki spacz-inżynier Ikit Szpon zajął w imieniu klanu Skryre Gwiezdną Wieżę – punkt wypadowy, z którego mogą zapuszczać się w głąb kontynentu. Mając do dyspozycji Zakazany Warsztat, Ikit Szpon może obrabiać surowiec chaosu według swoich pokrętnych projektów, tworząc coraz bardziej pomysłową i niszczycielską broń… co zwiastuje nieuchronną konfrontację spacz-inżyniera z prorokiem Soteka!
Nowi legendarni lordowie i nowe frakcje
1. Ikit Szpon, spacz-inżynier (skaven, klan Skryre)
Zakazany Warsztat klanu Skryre
Dzięki dostępowi do niesławnego Zakazanego Warsztatu grający klanem Skryre mogą wydawać zasoby na ulepszanie różnych jednostek, takich jak Koła Zagłady, Obdzieracze Zagłady i Drużyny z Bronią Specjalną, za pomocą nowych potężnych premii do statystyk i atrybutów. Robiąc postępy w poszczególnych kategoriach, gracz odblokowuje kolejnych pomocników, a z czasem nowe sławne regimenty, dostępne tylko w Zakazanym Warsztacie. Postępy Warsztatu wymagają żywności i spacz-paliwa, nowego zasobu zbieranego po bitwach. Wykonując wyjątkowe misje, można odblokowywać nowe poziomy badań. Jednak najbardziej zabójczym wynalazkiem, jaki oferuje Warsztat, jest zdecydowanie rakieta zagłady zwana Burzą Osnowy.
Rakiety zagłady Burza Osnowy
Rakiety zagłady to niezwykle potężna broń, która może być użyta w bitwie jako umiejętność armii. Są one produkowane w Zakazanym Warsztacie i mogą być składowane do późniejszego użytku, chociaż tylko jedna rakieta zagłady z zapasów może być wystrzelona w ciągu jednej bitwy. Jest to być może najpotężniejsza broń używana przez wszystkie rasy w grze WARHAMMER II. Jedna rakieta zagłady jest w stanie wybić jednocześnie wiele jednostek, wzbijając w powietrze kłęby kurzu i gruzu w postaci rozżarzonego grzyba!
Kula Zagłady
O ile Podimperium jest nową funkcją dostępną dla wszystkich frakcji skavenów (patrz informacje o aktualizacji Fatalisty), jedynie klan Skryre może budować Kulę Zagłady w zakładanych podmiastach. Ta ogromna spaczeniowa bomba jest tak potężna, że może całkowicie zniszczyć każdą osadę, pod którą została zbudowana.
Unikalny lord – mistrz czarnoksiężnik
Mistrz czarnoksiężnik to lord posługujący się magią, który używa w bitwie Domeny Zniszczenia. Mistrzowie czarnoksiężnicy mają wyjątkowe zdolności, które zapewniają dodatkowe premie Obdzieraczom Zagłady, Kołom Zagłady i Drużynom z Bronią Specjalną. Po ulepszeniu mogą dosiadać w bitwie Obdzieracza Zagłady lub Koła Zagłady.
Wyjątkowe jednostki
Drużyna z Bronią Specjalną – Kulomiot: Specjalistyczne oddziały przeciwpiechotne, które obsługują obrotowy, szybkostrzelny Kulomiot. Kulomioty to broń zadająca ciężkie obrażenia, która może także przygwoździć wroga, spowalniając jego ruchy.
Spacz-rusznice: Broń snajperska dalekiego zasięgu, przebijająca pancerz. Ci strzelcy wyborowi mają najwyższej jakości tarcze, a ich pociski dają efekt „Łamacz tarcz” podczas walki w zwarciu.
Obdzieracze Zagłady: Mniejsze od Kół Zagłady (i dwa razy bardziej chaotyczne!) Obdzieracze Zagłady mają za zadanie przebijać się przez szyki wroga i zadawać potężne obrażenia przebijające pancerz.
2. Tehenhauin, prorok Soteka (Jaszczuroludzie, kult Soteka)
Proroctwo Soteka
Tehenauin wierzy, że przy odpowiedniej liczbie ofiar wężowy bóg może powrócić, przynosząc zbawienie jaszczuroludziom i zagładę skavenom. Tehenauin otrzyma serię wyjątkowych misji, których ukończenie zapewni nowe formy ofiar. Po ich złożeniu Tehenauin otrzyma unikalne sztandary, wyznawców, potężne efekty specjalne, sławne regimenty i nie tylko.
Ofiary dla Soteka
Po wygranej bitwie z armią nienależącą do jaszczuroludzi Tehenauin i jego siły mogą oznaczać pojmanych jeńców jako ofiary. Po zebraniu odpowiedniej liczby takich jeńców można ich użyć do złożenia ofiar dostępnych w misjach Proroctwa Soteka.
Największa ofiara: inwokacja Soteka
Najwyższy poziom ofiary daje Tehenauinowi zdolność przywołania samego Soteka, by wężowy bóg ukazał się w czasie bitwy, zadając wrogom dotkliwe obrażenia.
Unikalny lord: wódz Skinków Czerwonych Grzebieni
Wodzowie Skinków Czerwonych Grzebieni to potężni lordowie specjalizujący się w walce w zwarciu, zdolni dowodzić armią dzięki swojemu wyjątkowemu drzewku umiejętności. Po ulepszeniu mogą dosiadać Rogatych, pterozpruwaczy, a później przerażającego Prastarego Stegadona.
Wyjątkowe jednostki
Skinki Czerwone Grzebienie: Uzbrojone w wielką broń Skinki Czerwone Grzebienie zadają obrażenia przebijające pancerz. Poruszają się bardzo szybko, dzięki czemu mogą sprawnie oskrzydlić nieprzyjaciela i zaatakować z boku lub od tyłu.
Wataha polujących salamander: Potężne potwory do ataku z dystansu, które rzucają kulami ognia, wykonują płonące ataki w zwarciu i budzą strach. Ich duża prędkość pozwala im szybko przemieszczać się na polu bitwy.
Pradawna salamandra: Ogromna i sędziwa salamandra, która rzuca wielkimi kulami ognia, zadaje znaczne obrażenia i sprawia, że cel jest bardziej podatny na kolejne płonące ataki. Pradawna salamandra zadaje także płonące ataki w zwarciu i wywołuje terror.
Jeźdźcy Pterozpruwaczy: Powietrzna kawaleria przeciwpiechotna ujeżdżana przez skinki, zadaje potężne obrażenia przebijające pancerz w walce w zwarciu.
Prastary Stegadon (boskie urządzenia): Wariant potężnego stegadona wyposażony w boskie urządzenia, który może stosować atak promieniami płonącej koniunkcji oraz objawienie magii do ochrony pobliskich przyjaznych jednostek.
Bastiladon (Arka Soteka): Bastiladon wyposażony w Arkę Soteka, zdolny wywoływać wokół siebie wijący się wir węży atakujących jadem w walce.
Premiera 17 kwietnia!
Do dyskusji zapraszam na nasze forum.
Napisał: KLAssurbanipal
Źródło: Steam