Technologie
Dla osób, które grały w Rome 2, drzewko technologii nie będzie żadnym novum, ponieważ do złudzenia przypomina (w swojej formie) te z minikampnii Cezara czy Hannibala, gdzie zwykłe technologie poprzeplatane były z takimi, za które należało zapłacić trzosikiem. Czyli zachowano istniejący od dłuższego czasu podział na cywilne i militarne. Technologie wydają się mieć mniejszy wpływ na państwo niż w poprzedniej części co widać chociażby po małych bonusach za odblokowywanie kolejnych poziomów.
Technologie militarne skupione są wokół udoskonalania posiadanej jednostek o nowsze oddziały. Przekształcenie jednostki związane jest z jednorazowym kosztem, ale trzeba uważać nim zdecydujemy się na taki krok, ponieważ nowsze jednostki są droższe w utrzymaniu od starszych.
Na rozwój technologiczny mają wpływ:
– budynki,
– cuda,
– krótkotrwałe premie po wykonaniu misji,
– wodzowie i zarządcy prowincji.
Postęp technologiczny wpływa na rozwój paska imperium.