WSCHODNI OBLAST
Lokalizacja: Pomiędzy rzeką Lynsk, Dolnym Tobolem i górami
Najważniejsze siedziby: Praag (w innym poście), Bolgasgrad, Volksgrad, Sepukzy
Ekonomia: Handel ze wschodem (m.in. Cathay, Ind), rzemiosło z Praag, pasterstwo, leśnictwo, czasem rolnictwo

Znaczna część Wschodniego Oblastu to stepy, chociaż na południe od rzeki Lynsk (tereny te jeszcze wchodzą w skład Wschodniego Oblastu) znajduje się wiele pól uprawnych. Wschodnia część dzielnicy Kislevu (kraju, nie miasta o tej samej nazwie) zajęta jest przez pogórza i mniejsze partie Gór Krańca Świata. Pomiędzy Górami Krańca Świata, a Volksgradem rozpościera się Las Dukhlys, będący źródłem drewna dla powstających w okolicach stanic.
Kraina ta ciągle się rozwija – nawet pomimo tragedii, jaka spotkała główną metropolię tego regionu – Praag. Północne i zachodnie stepy Wschodniego Oblastu zamieszkują hordy wędrownych Ungołów.
Wschodni Oblast jest atakowany przez dwóch poważnych wrogów. Najeźdźcy pod sztandarami Mrocznych Bogów najeżdżają te terytoria od północy i zachodu, z kolei Zielonoskórzy schodzą z gór w poszukiwaniu rzezi i łupów. To czyni mieszkańców tego oblastu czujnymi i zdeterminowanymi do obrony swojego terytorium. Region ten jest zamieszkały przez Gospodarów i Ungołów.
Wschodni Oblast składa się z wielu różnych stanic i mniejszych wiosek, lecz tutaj poruszę trzy z nich.
Bolgasgrad – to całkiem duża stanica zdominowana przez Gospodarów. Dumą miasta jest rota skrzydlatych ułanów, których miasto to może w każdej chwili wystawić do walki. Tutejsi bojarzy kultywują tradycję silnej niezależności od władz centralnych Kislevu.
Godne uwagi jest to, że ta stanica często miewa problemy z Nieumarłym. Tutejsza rota jest często wzywana na polowanie na nieżywego przeciwnika. W tym mieście główną rolę gra świątynia Morra, przyćmiewa nawet w swym działaniu świątynie Ursuna i Dazha. Niemal wszyscy byli przekonani, że w okolicy musi krążyć nekromanta, bądź ktoś równie groźny. Lecz każde z polowań nie kończy się powodzeniem. Kimkolwiek jest ten nieumarły przywódca, nie zamierza spocząć, póki nie zamieni miasta w nekropolię.
Sepukzy – to jedna z największych osiadłych grup Ungołów w Kislevie, w której nie ma żadnego z budynków Gospodarów. Ta stanica dostarcza carycy konnych łuczników. Choć nie są to prawdziwi nomadowie, jak się wydaje, to nikt nie kwestionuje ich siły. Mieszkańcy debatują nad stworzeniem roty skrzydlatych lansjerów, lecz tradycjonaliści stanowią na tyle silną opozycję wobec postępowej części mieszkańców, że raczej nic z tego nie wyjdzie.
W Sepukzy żyje wiele wiedźm, a ponadto mieszka tu kilka starych matek. To tutaj głównie odbywają się przyszłe treningi dla tych mądrych kobiet. Uczą się między innymi kwestii doradczych. Nikt raczej nie chciałby pójść wbrew ich późniejszym radom. W każdym bądź razie z czasem wyruszają one na północ. Gdzie dokładnie? Nie wiadomo. Po co? Nie wiadomo, bowiem tego nie ujawniają.
Volksgrad – to ostatnie większe miasteczko, które znajduje się na drodze do Wysokiej Przełęczy. To też miejsce, gdzie wychodzące karawany mogą dokonać ostatniego postoju, uzupełnienia zapasów i świętowania, bądź jeśli przybywają ze wschodu, to jest to pierwszy przystanek na drodze do Praag, bądź innych miast Kislevu. W rezultacie, rozrywki i zapasy podróżne są tu bardzo drogie, podczas gdy egzotyczne towary z importu m.in. z Cathayu bywają relatywnie tanie.
Stanica ta jest również celem powtarzających się ataków Zielonoskórych, co w rezultacie przyczyniło się do umocnienia murów miejskich. Na populację tego miasta składają się w dwóch trzecich całości Ungołowie, lecz jeśli miałoby dojść do oblężenia miasta, to będzie potrzeba czegoś więcej niż konnych łuczników czy skrzydlatych lansjerów. To jeden z poważniejszych problemów Volksgradu, przez co musi prosić o pomoc inne miasta, samemu nie mogąc nic wysłać.
Burza Chaosu była wyjątkiem, kiedy każdy żołnierz z Volksgradu został zebrany w jedną gromadę i wysłani zostali pod wodzą Maximiliana Traska, jednego z tutejszych bojarów. Niestety żaden z nich nie przeżył starcia z wrogiem. Aktualnie więc Volksgrad stoi na granicy anarchii i tylko Caryca może z tym coś zrobić – mianowicie wysłać kogoś lojalnego jej osobie i mogącej zaprowadzić absolutny porządek w tym mieście.
Urszebya, Zęby Ursuna, to dolina usiana wieloma głazami. Mówi się, że to miejsce, gdzie Ursun odgryzł kawałek świata, zostawiając tutaj część swoich zębów. Zęby te są do teraz świętym miejscem dla Kislevitów. Nawet ci, którzy  nigdy tutaj nie byli – a niewielu miało możliwość postawienia stopy w tym świętym dla Kislevitów miejscu – zna tę dolinę i ją czci jako ślad po obecności tutaj swego boga. Przez wieki to miejsce było także miejscem pochówku wielu wielkich bohaterów tego kraju.
W trakcie Burzy Chaosu, Uszerbya była miejscem jednej z największych bitew w historii Kislevu. Stojący na czele jednej z hord Archaona niejaki Aelfric Cyenwulf postawił tutaj swą stopę. Lecz wraz z towarzyszącym mu smoczym ogrem oraz armią Chaosu zostali pokonani przez połączone wojska Kislevu, Imperium oraz zrekrutowanych najemników z miast-państw Tilei. Choć udało się powstrzymać najazd Chaosu, to wielu obrońców poległo.
Krwawa bitwa w Uszerbya (zdjęcie z Heroes of Might & Magic III)

Reklama

Twoje miejsce na reklame

Latest Comments

  • author image
    paul says:
    Optymalizacja gry lepsza niż w Attilli, cena na dziś ~58 zł w promo steam, można kupić....
  • author image
    mariusz pelson says:
    jak grac w ten dodatek...
  • author image
    WIngut says:
    tak było, nie zmyślam!...
  • author image
    Paweł says:
    Fantastyczny pomysł. A tak na poważnie - istnieje możliwość wyłączenia tego i bezpośredniego...
  • author image
    Iźka says:
    Witam, osobiście zupełnie zgadzam się z Twoim tekstem !...

Latest Posts