Total War™: THREE KINGDOMS – Wersja beta aktualizacji 1.1.0

To pierwsza duża aktualizacja Total War™: Three Kingdoms, zawiera ona wiele poprawek i ulepszeń licznych elementów gry, zarówno technicznych, jak i związanych z rozgrywką. Pracujemy nad kolejnymi aktualizacjami, które poprawią kluczowe kwestie, takie jak zacinanie się mapy kampanii.

W przyszłym tygodniu planujemy zakończenie beta testów aktualizacji 1.1.0, równocześnie z premierą pakietu efektów Reign of Blood. Wkrótce podamy więcej informacji, a w międzyczasie zachęcamy do korzystania z aktualizacji i dzielenia się z nami Waszymi opiniami.

Jak dokonać aktualizacji

Niniejsza aktualizacja to opcjonalna beta. Nadal pracujemy nad kolejnymi poprawkami i ulepszeniami. Zawiera ona wcześniejsze zmiany aktualizujące wersję beta (można je poznać tutaj). Żeby pobrać aktualizację, postępuj zgodnie z poniższymi poleceniami:

  • Kliknij PPM na Total War: Three Kingdoms w Twojej bibliotece Steam
  • Kliknij Właściwości, a następnie zakładkę Wersje beta
  • Z rozwijanego menu wybierz opcję Update_beta
  • Zamknij okno, a twoja gra zostanie automatycznie zaktualizowana

Istotne informacje

Ta aktualizacja dotyczy wielu obszarów, duża część tych problemów została zgłoszona przez graczy. Najważniejsze to:

  • Stabilność (rzadsze awarie)
  • Wiele poprawek SI bitwy i zachowań
  • Dalsze zmiany w zasadach wasalizacji, które ograniczają dominację Yuan Shao nad wasalami
  • Ulepszone działanie samouczka
  • Ulepszony interfejs użytkownika wzbogacony o kluczowe podpowiedzi (np. analiza żywności) i lepsze skalowanie interfejsu użytkownika
  • Małżeństwa będą częściej mieć dzieci
  • Interfejs użytkownika może być przeskalowany o 200% dla trybu 1440p (rozdzielczość 2k)

Informacje o aktualizacji

Osiągnięcia

  • Śmierć we frakcji nie wywołuje osiągnięcia zwycięstwa w kampanii
  • Osiągnięcie „Nie brać jeńców” działa teraz poprawnie
  • Osiągnięcie „Pewna zasadzka” działa teraz poprawnie i nie jest przyznawane, jeśli bitwa była delegowana
  • Osiągnięcie „Piątka” jest teraz prawidłowo przyznawane, gdy postać zmienia frakcję, żeby wstąpić do twojej
  • Osiągnięcie „Jeśli nie możesz zginąć, poddaj się” działa teraz poprawnie
  • Osiągnięcie „Jedna strzała, dwa jastrzębie” można teraz zdobyć w kampanii wieloosobowej

Animacje

  • Oddziały nie powinny teraz pokazywać animacji bezczynności w walce przez schowaniem broni
  • Stratedzy wyciągają teraz miecze w odpowiedniej chwili

Równowaga

  • Amunicja ukrytych toporów została zmniejszona z 10 do 5
  • Następujące oddziały mają o 20% więcej wytrzymałości:
    • Mistrzowie łucznictwa
    • Onyksowe Smoki
    • Gromy z Jian’an
    • Obrońcy Ziemi
    • Strzelcy yi
  • Następujące oddziały strzelajace mają o 10% więcej wytrzymałości:
  • Ciężcy kusznicy
  • Ciężcy kusznicy z kuszami powtarzalnymi
  • Furia Beihai
  • Najemni łucznicy
  • Łucznicy yi
  • Ludzie Lasu
  • Strażnicy Pokoju
  • Masa średniej piechoty wzrosła ze 100 do 110
  • Cała jazda, w tym postacie, zadaje mniej obrażeń przy zderzeniu
  • Strażnicy posiadający określone relacje mogą osiągnąć ponad 100% uników w walce wręcz. Efekty relacji zostały zmienione, by tego uniknąć
  • Pancerze Zhang Feia i Zhang Yana nie dają już odporności na zmęczenie całym świtom, ale tylko tym postaciom
  • Ulepszono efekty cech z przeszłości He Yi i Huang Shao, by bardziej przystawały do ich specjalizacji i stylów gry
  • Pojazdy oblężnicze otrzymują teraz poprawnie obrażenia przebijające pancerz

Bitwa

  • Jednostki w formacji żółwia prawidłowo rozwijają szyk
  • Broniące się oddziały mają domyślnie włączoną opcję strzelania bez rozkazu
  • Trebusze zadają teraz taranom prawidłowe uszkodzenia
  • Trebusze nie mogą teraz zostać uszkodzone przez zwykłe strzały
  • Zdolność „Energia żywiołów” kończy swoje oddziaływanie we właściwym momencie i resetuje się, gdy generał jest w walce

SI bitwy

  • Postacie sterowane przez SI nie powinny teraz stawać bezczynnie przed wieżami łuczników
  • Podczas bitew w osadach broniące się SI będzie brać na cel cenne jednostki strzelające, zamiast generałów gracza
  • Armie SI czekające na posiłki nie będą już stać bezczynnie pod ostrzałem
  • Posiłki SI w bitwach o surowce powinny teraz skuteczniej walczyć z armią gracza
  • Podczas oblężeń, armie atakującego SI nie posiadające taranów będą teraz częściej szturmować mury i wykorzystywać powstałe wyłomy
  • Ekstremalnie duże oddziały SI działają teraz bardziej zdecydowanie podczas szturmowania murów
  • Armie SI broniące małych osad nie powinny pozostawać już bezczynne w osadzie, gdy gracz jest na zewnątrz i próbuje wymusić remis
  • Strzelający generałowie powinni teraz prawidłowo używać łuków i nie będą wstrzymywać swoich ugrupowań bojowych
  • Trebusze SI będą teraz ostrzeliwać piechotę płonącymi pociskami
  • Poprawiono zachowanie strzeleckie trebuszy SI
  • Łucznicy na murach będą bardziej zdecydowanie reagować na zagrożenia i rzadziej opuszczać pozycję, szczególnie na początku bitwy
  • Ulepszone zachowanie SI i znajdowanie drogi na mapie „Nanhai: pole ryżowe”
  • Jazda SI powinna teraz działać bardziej zdecydowanie i ma mniejsze prawdopodobieństwo przerwania szarży
  • Jednostki SI nie powinny teraz ustawiać się jedna na drugiej
  • Jazda SI będzie teraz rzadziej szarżować na włóczników
  • Niezależne grupy oddziałów SI będą teraz działać bardziej zdecydowanie i wykorzystywać wejścia do osad, gdy będzie im zagrażać atak ze strony obrońców
  • Armie SI lepiej koordynują swoje działania z posiłkami, gdy wybierają wejścia do osady
  • Ulepszono koordynację pomiędzy wieloma oddziałami w tej samej grupie oddziałów SI
  • Ulepszono proces decyzyjny SI jeśli idzie o bezpośrednie atakowanie bram

Grafika w bitwie

  • Kamera rzadziej zacina się, gdy widoczne są barykady i głęboka woda
  • Flagi pór roku działają teraz poprawnie w gospodarstwach rolnych
  • Wprowadzono różne ulepszenia scenerii mapy
  • Poprawiono problem powodujący, że nie wyświetlała się animacja niektórych porzuconych sztandarów oddziałów
  • Zmniejszono mgłę we wstępie do historycznej bitwy „Czerwone Klify”

Interfejs użytkownika w bitwie

  • Gdy bitwa zostaje zatrzymana w trybie filmowym, ikona pauzy nie jest już widoczna (dzięki temu zrzuty ekranu są o wiele lepsze!)
  • Termin „statystyki bojowe” w opisie jednostki został zmieniony na „statystyki oddziału”
  • W lobby bitwy użytkownika okno aktualizuje się, by pokazywać dostępne jednostki, gdy przełączasz się między generałami

Kampania

  • Cesarska siedziba jest teraz prawidłowo przenoszona, gdy przenoszona jest stolica
  • Delegowane bitwy mają teraz więcej wariantów animacji
  • Harmonia i dysharmonia nie wpływają już na postacie, które jeszcze nie osiągnęły pełnoletniości
  • Frakcje SI nie powinny już ogłaszać się cesarzami, gdy gracz przeniesie stolicę

Równowaga w kampanii

  • Lü Bu jest teraz droższy
  • Małżeństwa będą częściej mieć dzieci
  • Zastraszenie, atut Dong Zhuo, jest zużywany wolniej
  • Premia Huang Shao i He Yi za ludzi posiadających władzę jest teraz prawidłowo naliczana

Wydarzenia w kampanii

  • Kiedy Gong Du anektuje w pierwszej turze osadę Miasteczko Wudu, nie uruchamia to już automatycznie wydarzenia abdykacji Dong Zhuo
  • Dong Zhuo nie będzie już ogłaszać się cesarzem, gdy Liu Bei zdobędzie pierwszą osadę Żółtych Turbanów
  • Dylemat Gongsun Zana „Walka z plemionami Qiang” został poprawiony na „Walka z plemionami Wuhuan”

Mapa kampanii

  • Kliknięcie zbliżenia na dylemacie dotyczącym zniszczonej postaci lub frakcji nie spowoduje już przeniesienia kamery na pusty obszar poza mapą

Interfejs użytkownika w kampanii

  • Interfejs użytkownika może być przeskalowany o 200% dla trybu 1440p (rozdzielczość 2k)
  • Ulepszone łączenia mapy wzdłuż Rzeki Żółtej w pobliżu Luoyang
  • Całkowita ilość żywności w komanderii ma teraz podpowiedź, która ukazuje szczegółowe informacje i modyfikatory
  • Ikony zadowolenia postaci działają teraz poprawnie
  • Poprawiono literówki, problemy z wyświetlaniem linii granicznych, podpowiedzi i panelu interfejsu użytkownika
  • Opcja rekrutacji działa teraz poprawnie, gdy wszystkie oddziały w armii mają pełny stan osobowy
  • Liczba żołnierzy w uzupełnianych armiach jest teraz poprawnie aktualizowana
  • Na ekranie porażki jest teraz widoczna opcja wczytania gry
  • W menu kandydatów na szpiegów widoczne są teraz urazy
  • W panelu archiwum poziomy postaci są teraz poprawnie wyświetlane
  • Filmy po zwycięstwie w krótkiej kampanii nie będą już wyświetlane dwukrotnie w kampanii wieloosobowej, gdy obowiązuje umowa o wspólnej władzy

Dwór

  • Wysokie stanowiska na dworze frakcji Żółtych Turbanów pokazują teraz poprawne premie połączonych efektów
  • Stanowiska inspektorów Gongsun Zana nie zabierają już miejsc administratorów
  • W panelu archiwum nieżyjące postacie są zaznaczone na szaro

Dyplomacja

  • Frakcje SI są mniej skłonne zgodzić się na wasalizację, jeśli niedawno zostały wyzwolone przez seniora
  • Frakcje SI są mniej skłonne do wasalizacji kolejnych frakcji, jeżeli mają już dużą liczbę wasali
  • Ulepszone wyświetlanie informacji o pozytywnym i negatywnym nastawieniu
  • Opcja Yuan Shu „Zażądaj podległości” działa teraz poprawnie
  • Liczbowe oceny umowy dla głosujących są teraz widoczne, gdy frakcje SI proszą o dołączenie do koalicji
  • Podpowiedzi nie zasłaniają już listy frakcji
  • Frakcje nie będą już prosić o wsparcie militarne w walce z frakcjami, z którymi już toczysz wojnę
  • Odrzucenie propozycji dołączenia do wojny nie wywołuje już stanu wojny z frakcją będącą proponowanym celem
  • Gracz nie może już przyjmować umowy dyplomatycznej zaproponowanej w rundzie kończącej turę i zmniejszyć panelu, by utrzymać tę umowę w zawieszeniu
  • Animacje atramentu wyświetlają się teraz poprawnie przy podpisywaniu umów
  • SI skuteczniej stawia graczowi ultimatum
  • W wojnie sojuszu, w której twoi sojusznicy zostali zniszczeni, możesz negocjować pokój z wrogim sojuszem
  • Groźby dyplomatyczne pokazują teraz prognozy zdrady i zmiany nastawienia
  • Do szybkiej umowy dodano opcję anulowania
  • Usunięto frazę „i sojusznicy”, która niepotrzebnie pokazywała się w informacji o odrzuceniu przez frakcję, gdy w sprawę nie byli zaangażowani sojusznicy
  • Gracze nie mogą już wymuszać pojedynczych, niewielkich płatności nie dając nic w zamian, jeśli skarbiec wybranej frakcji jest pusty
  • Gdy zostaje zaproponowany dowolny rodzaj wasalstwa, propozycje i żądania autonomii działają teraz zgodnie z założeniami
  • Anulowanie traktatów może teraz przynieść nowe konsekwencje dyplomatyczne lub traktaty, dla których może to mieć znaczenie
  • Produkcja żywności została dodana jako kryterium dla frakcji SI, gdy dokonują one oceny regionu. Dzięki temu nie można już wykorzystywać w grze błędu związanego z żywnością
  • Przekształcenie koalicji w sojusz militarny tuż po stworzeniu koalicji nie wywołuje już zdrady

Grafika

  • Drzewa znajdujące się w średniej odległości rzucają teraz poprawne cienie
  • Efekt dźwiękowy wyczerpania teraz poprawnie dostosowuje się do ujęcia
  • Ulepszono łączenie się krawędzi między terenem i obiektami

Gra wieloosobowa

  • Widzowie nie mogą wtrącać się do pojedynków w grach wieloosobowych. Trzymać ręce przy sobie!
  • Ulepszono filtry w lobby bitwy wieloosobowej
  • Przeciwne armie i generałowie SI są teraz widoczne dla gospodarza bitew wieloosobowych
  • Dodano filtr elementów dla klas postaci w bitwach własnych i wieloosobowych

Stabilność

  • Wykryto i usunięto 24 potencjalne usterki mogące spowodować zawieszenie gry

Działanie samouczka

  • Naprawiono błąd powodujący zderzenie początkowych pozycji Ma Tenga i Gong Du. Zmianę tę uwzględniono też w samouczkach.
  • Wczytanie poprzedniego zapisu nie przerywa już samouczka

Reklama

Latest Comments

  • author image
    TotalWar.ORG.PL says:
    Super stuff!...
  • author image
    KLAssurbanipal says:
    Link przenosi do całej sekcji, gdzie gracz ma się najpierw zapoznać z zasadami, nagrodami itp. W ...
  • author image
    TUFF says:
    Chyba link coś żle prowadzi, bo nie widzę tam opcji do zapisu......
  • author image
    Kondrat says:
    Niestety brakowało mi pomysłu na pytania i nie udało mi się do pierwszego Q&A wymyślić cze...
  • author image
    Maciej says:
    Dzieki za świetny wpis! Zreszta kolejny...