O grze

Wraz z zapowiedzią gry Total War: Rome 2 pojawiło się wiele informacji w materiałach prasowych. W tym miejscu zbieramy je wszystkie dla Was, pamiętajcie jednak, że część z nich może ostatecznie nie znaleźć się w finalnej wersji gry. Mimo wszystko uznaliśmy, że powinniście wiedzieć o informacjach, które krążą w sieci.

  • Twórcy wielokrotnie nagradzanej serii Total War chcą ustanowić nowy standard dla gier strategicznych, z uwzględnieniem połączenia rozgrywki turowej z rozgrywką w czasie rzeczywistym.
  • Ogromny tryb kampanii w rozgrywce turowej pozwoli nam na zaplanowanie podboju znanego nam świata – w sposób jaki tylko będziemy chcieli.
  • Odczuj ogromne zderzenie się rzymskiej machiny wojennej z wrogimi oddziałami na polu bitwy w czasie rzeczywistym. Setki tysięcy żołnierzy zmierzą się ze sobą, a ty będziesz mógł ich bezpośrednio kontrolować.
  • Całkowicie nowy silnik graficzny: odkryj starożytne miasta oraz kolosalne armie w niesamowitej szczegółowości w trakcie, gdy dochodzi do zażartej bitwy. Nowa kamera jednostki pozwoli ci na obejrzenie bitwy z dowolnej perspektywy.
  • -Kompletnie skalowalne doświadczenie, zoptymalizowane dokładnie pod twój komputer albo laptop. Doświadcz niesamowitą skalę Total War: Rome 2 niezależnie od tego jaki masz sprzęt.

=======================================================================

  • Miasto na zdjęciu przedstawiające lądowanie na plaży, to prawdopodobnie Kartagina.
  • Ogromna flota. Niektóre łodzie będą kierować się na plaże, kiedy inne będą odpływać. Ich zadaniem będzie zaatakowanie portu, kiedy ściany zostaną naruszone i dostarczenie wsparcia na odległość.
  • Kamera zatrzymuje się przy łodzi przedstawiając żołnierzy wyskakujących z niej i dostających pociskiem z balisty. Scena niczym z Szeregowca Rayana, według autora.
  • Następnie żołnierze biegną w stronę wież oblężniczych (które najwyraźniej pozostały po poprzednich atakach).
  • Kamera przenosi się do Scipio Aemilianusa (człowiek, który wytępił społeczność Kartaginy i całkowicie usunął ją z kart historii), który znajduje się na wieży oblężniczej. Krzyczy w stronę żołnierzy zachęcając ich do walki. “Walczymy za Rzym!”.
  • Główny projektant James Russel chce, aby walka wyglądała bardziej brutalnie i realistycznie (będzie można zauważyć wnętrzności). ( A więc stąd zapowiedzi PEGI 18, ciekawe czy się spełnią)
  • Nowy silnik: całkowicie zaimplementowana animacja twarzy, lepsze oświetlenie, nowe shadery, ulepszone cząstki i nowa technologia związana z ubiorem i skórą. Creative Assembly posiada największy pakiet mo-cap tego typu w Europie.
  • Skupianie się na jednostkach i całym polu bitwy jednocześnie. Kiedy zbliżymy kamerę, będziemy mogli obejrzeć walkę między pojedynczymi żołnierzami. Podczas oddalenia zobaczymy wielkie miasta oraz walkę na lądzie jak i na morzu.
  • CA stara się stworzyć walkę na rzece np. takie jak nad Dunajem czy Renem.
  • Kartagina jest tak szczegółowa jak żadne inne miasto w serii Total War. Realistyczna sieć ulic, statuy, można zauważyć skutki pogodowe i bitewne. Chce się to zobaczyć na żywo.
  • Miasta będą posiadać wiele punktów do zdobycia, tak więc zdobycie miasta nie będzie takie łatwe.
  • Będziesz mógł ukryć jednostki w mieście, użyć zasadzek w stylu „kawaleria nadbiegająca z bocznej alejki”. Dachy będą mogły zostać użyte jako platformy obronne.
  • Ogromna skala mapy kampanii – od Szkocji po Batrię (Iran).
  • Mapa kampanii oraz lista jednostek jest o wiele większa niż ta w oryginalnej grze Rome.
  • Budżet jest większy w porównaniu do Shogun 2. Szacuję się, że o 40% większy.
  • Mówiąc o regionach i prowincjach – „chcemy, aby gracz mógł zdobywać różne obszary, ale niekoniecznie musiał tymi obszarami zarządzać”.
  • Flota wojenna będzie mogła bombardować miasta, mury miast, zabijać żołnierzy znajdujących się na lądzie i zdobywać porty.
  • Skorzystano z technologii organicznie rosnących miast z Fall of the Samurai i ulepszono ją, tworząc bardziej dynamiczną.

=======================================================================

  • Okres czasowy od 242 roku p.n.e. do 50 (lub do 117 – czas kiedy Rzym zajmował największy obszar w historii)
  • Artykuł stawia pytanie, w jaki sposób tury zostaną zaimplementowane wraz z porami roku – kiedy FOTS miało 24 tury w roku, mówi się, że w Rome 2 nie będzie to możliwe, ponieważ okres czasowy to ok. 300 – 400 lat i będzie zawierać 7200 tur, co nie jest realistyczne.
  • Znaczenie regionów wzrosło, tak więc walka o nie jest opłacalna – surowce i możliwości rekrutacyjne są rozproszone między regionami.
  • Sieć dróg pomiędzy prowincjami są głównymi traktami, natomiast pomiędzy regionami – pobocznymi.
  • Statki będą mogły „strategicznie interweniować” (cokolwiek to znaczy), i oczywiście okupować nadbrzeżne miasta. Nie będziesz musiał przewozić żołnierzy, aby to zrobili.
  • James Russell wspominał również, że zespół eksperymentuje nad żeglownymi rzekami (i to jest dosyć ciekawe – ważne jeśli chodzi o przewóz surowców czy żołnierzy).
  • Każda siła zbrojna musi mieć swojego oficera, albo będziesz miał do dyspozycji określoną liczbę wojsk.
  • Przez lata każdy legion będzie posiadał swoje własne specyficzne cechy/umiejętności.
  • Gracz będzie miał możliwość ułożenia swojego własnego składu armii.
  • Do dyspozycji będzie kilka postaw dzięki którym będziesz mógł poruszać swoimi wojskami – ‘zmuszony marsz’, ‘zasadzka’, ’obrona’.
  • Niektóre historyczne postacie niekoniecznie wystąpią jako militarni liderzy, ale mogą wystąpić jako ‘postacie’ w łańcuchu zdarzeń, w którym to będziesz musiał podjąć decyzję.
  • Zdarzenia nie pojawią się w danym roku, ale kiedy wystąpią odpowiednie warunki.
  • System polityczny będzie oddzielną warstwą w mapie kampanii. Rzymski senat będzie znajdował się na tej warstwie oraz dodatkowo typowe wątki związane ze starożytnym Rzymem, takie jak niewolnictwo, „chleba i igrzysk” i oczywiście – rodzinne intrygi Rzymian.
  • Tym razem nie będzie podziału Rzymu na trzy frakcje – „rywalizacja będzie miała miejsce w całej grupie”
  • Niektórzy generałowie będą chcieli zostać władcami Rzymu. Jeśli się zbuntują nie zostaną w zbuntowanej prowincji, ale wyruszą na podbój Rzymu.

LInki

YouTube Total War

Kanały YouTube

Rozgrywki Multiplayer

Poniedziałki w Nipponie

Czwartki z antykiem

Soboty z Napoleonem

Luźne granie w Warhammera

Oficjalni Partnerzy

Cenega

Muve

Team Speak