Rome 2 – nowy system regionów

Wczoraj na TWCenter ukazał się nowy wpis Lusteda, z którego możemy dowiedzieć się, jak będzie wyglądała rozgrywka na mapie kampanii w Total War: Rome 2. Tym razem pod lupę wzięte zostały dwa aspekty rozgrywki – nowy system prowincji i regionów oraz armii i generałów. Poniżej tłumaczenie najważniejszych informacji:Prowincje i regiony – W Rome 2 znajdą się 183 regiony lądowe, czyli niemal dwa razy więcej niż w poprzedniku. Wprowadzony został również nowy system prowincji. – Region wciąż będzie pojedynczą osadą i otaczającymi ją terenami, w której można wznosić nowe budynki, rekrutować armie i agentów oraz zarządzać zadowoleniem ludności i podatkami. – Prowincje to wyższy poziom administracji – składają się z od 2 do 4 regionów. Każdy z regionów prowincji może być kontrolowany przez inną frakcję, ale jeżeli posiadasz całą prowincję możesz wydać edykty, skutkujące różnymi bonusami dla prowincji. Wszystkie opcje konstrukcyjne danej prowincji będą widoczne na jednym ekranie, tak samo jak poziom zadowolenia dla danej prowincji. Jedno z miast-regionów w każdej prowincji będzie jej stolicą, posiadającą więcej slotów na budynki i możliwość obrony za murami miasta. Inne osady mają mniejszy status i w razie ich zaatakowania rozgrywana będzie normalna bitwa lądowa, z osadą majaczącą na horyzoncie. Armie i generałowie – Każda armia musi mieć generała, a dodatkowo wprowadzono limit, decydujący o możliwej liczbie armii. Związany jest on z potęgą danej frakcji, czynnikiem podobnym do systemu sławy w Shogunie 2. – Bitwy mają być teraz zdecydowanie bardziej decydujące i mogą mięć znaczący wpływ na wynik cąłej wojny. Dzięki systemowi tradycji każda armia będzie miała własny charakter i większe znaczenie dla gracza. Armię tworzy się w mieście, po czym należy wyznaczyć jej generała. Następnie z menu wyboru armii rekrutujemy oddziały do niej. Podczas rekrutacji armia przechodzi w tryb werbunku i nie może się poruszać. – Każdą armię można nazwać i nadać jej symbol. Zdobywa ona tradycje w miarę kolejnych toczonych bitew. – Generałowie nadal mają umiejętności i cechy. Umiejętności są wybierane w miarę zdobywania doświadczenia, a cechy zależą od tego, czym dany generał się zajmuje. – Armie mogą plądrować prowincje – obniża to ich utrzymanie i dodatkowo przynosi dochód do skarbca (na wrogim terytorium) lub zmniejsza zadowolenie ludności (na przyjaznym terytorium). – Tryb forsownego marszu umożliwia szybkie poruszanie się na mapie kampanii, ale uniemożliwia atak w danej turze i skutkuje karą do morale w przypadku ataku wroga. – W przypadku śmierci generała natychmiast można wyznaczyć nowego. Podobają Wam się wprowadzone zmiany? Zapraszamy do dyskusji na naszym forum. TotalWar.org.pl na facebooku

Latest Comments

  • author image
    Konrad says:
    Fajne czekam na więcej :)...
  • author image
    mufur says:
    Podobnie jak Attila był jedynie samodzielnym dodatkiem do Rome II... Inne frakcje główne, inna ma...
  • author image
    Temer says:
    Podejrzewam, że w ten sposób będą chcieli usprawiedliwić sprzedawanie tego typu produkcji po ce...
  • author image
    Orzel94 says:
    Tylko co to zmienia? obie podane gry były samodzielnymi dodatkami do pełnych gier...
  • author image
    Woro89 says:
    Jak Total War, to tylko historyczny !!!...