Ligi na Warhammer & Rome 2

Już za niedługo przywrócone do życia zostanie znane wydarzenie multiplayer.

Prawie równocześnie wystartowały zapisy do dwóch polskich lig bitew wieloosobowych na Warhammerze i Rome 2. Pierwsza z nich zacznie się latem, zaś zapisy do niej będą trwać do końca 23. maja. Druga zostanie rozpoczęta niedługo po zapisach, które potrwają do 22. maja.

Zmianie uległy reguły gry we wszystkich z wymienionych eventów.

 

Zasady dla Ligi Warhammer’a:

1. Każdy z uczestników rozgrywa z innymi uczestnikami po jednym meczu, składającym się z 2 bitew (nie ma meczów rewanżowych)
2. Pierwszy wybiera nację i mapę uczestnik, który zapisał się jako pierwszy.
4. Nie ma sformalizowanego systemu wyzywania na mecz. Mecz odbywa się wówczas, gdy dwóch uczestników wyraża taką chęć. Jeżeli jeden z uczestników zgłasza chęć gry, a drugi gry odmawia – nie ma negatywnych konsekwencji, aczkolwiek zaleca się ustalanie terminu który pasuje dla obu uczestników.
5. Należy zagrać min. 1 mecz na 10 dni. Jeżeli uczestnik nie zagra tego jednego meczu to zostaje wykreślony z listy uczestników. W sytuacji wakacji/urlopu/skrajności należy poinformować wcześniej sędziów, którzy postanowią o przedłużeniu tego czasu.
6. Uczestnik może zagrać maksymalnie 3 mecze/30 dni. Jest to podyktowane troską o stabilność wyników Ligii.
6. Uczestnik nie może użyć ponownie tej samej nacji, dopóki nie wykorzysta pozostałych nacji w bitwach przeciwko innym uczestnikom (np. po jednym wykorzystaniu Wampirów, ponownie Wampirów można użyć po wykorzystaniu Zielonoskórych, Bretonii, Krasnoludów, Imperium, Wojowników Chaosu, Zwierzoludzi, Leśnych Elfów (Jeśli ktoś takowe DLC posiada)).
7. Zwycięża uczestnik z największą ilością zwycięskich bitew (np. jeżeli uczestnik zremisował 1:1, to ma jedno zwycięstwo; jeżeli uczestnik wygrał 2:0, to ma dwa zwycięstwa).
8. Naruszenie zasad należy zgłaszać do 24 godzin po rozegraniu meczu w temacie „LLTW – Dyskusja”
9. Wyniki meczów należy zgłaszać bezpośrednio po rozegraniu meczu w odpowiednim temacie.
Sędziami Ligii są Arroyo, Koordynator Mullti Warhammera oraz Turek, Szachista Multi Warhammera
Sędziowie zastrzegają sobie prawo do zmian w regulaminie o każdej porze oraz do podejmowania wszystkich ważnych decyzji.

Zasady bitewne:

Wielkość jednostek: Duże
Limit czasu: Bez limitu czasu
Mapa: W jednej bitwie gracz A wybiera mapę (i pierwszy frakcję), w drugiej gracz B wybiera mapę (i pierwszy frakcję) Mapy muszą być różne w dwóch bitwach.
Fundusze: DużeZasady co do jednostek:
Max 6 tych samych jednostek
Max 4 jednostki latające(Latający lord/bohater wlicza się w limit)
Max 4 rycerzy demigryfów (Imperium i Middenland)
Max 4 cmentarne poczwary (Wampiry i Mousillon)
Max 1 czołg parowy (Imperium i Middenland)
Max 3 Giganty (Orkowie, Chaos, Zwierzoludzie
Max 3 drzewce (Leśne elfy, Argwylon)
Max 3 ścierwowozy oraz pokrewne jednostki jak np. Mortis Engine (Wampiry i Mousillon)
Max 3 bohaterów
Max 2 tych samych bohaterów
Max 1 mag – jeśli wybierasz lorda maga, to nie możesz używać maga bohatera i vice versa. Jedynym możliwym obejściem tej zasady to całkowite usunięcie wszelkich zaklęć z listy
zaklęć danego maga.Wytyczne do bitwy:
– Inicjatywa – Gracz musi dążyć do interakcji z przeciwnikiem. Za inicjatywę uważany jest atak, zaczepianie harcownikami, rzucanie zaklęć, ostrzał z artylerii. Przeciwieństwem inicjatywy jest „campienie”, które jest zakazane,
– Zakazane jest tworzenie swojej obrony posiłkując się czerwoną linią, która ogranicza pole bitwy.
– Gramy fair-play 🙂

 

Nowe zasady dla Ligi Rome 2:

– Zakaz używania artylerii
– Maksimum 12 jednostek piechoty (włócznie, piki, topory, miecze, sierpy)
– Maksimum 6 jednostek do walki w zwarciu
– Maksimum 4 takie same jednostki
– Maksimum 10 konnicy (w tym 4 konni strzelcy)
– Maksimum 8 jednostek miotających (nie wliczamy tu konnych strzelców)
– Maksimum 1 rydwan/słoń (niewliczane w żaden limit)
– Zakaz używania tej samej nacji co przeciwnik
– Zakaz używania środków obronnych
– Dozwolone jest używanie wszystkich umiejętności wodza

Ustawienia bitwy:
Fundusze: 11700
Wielkość oddziałów: duże
Pora roku – wiosna, zima
Mapy:
– Nemetocenna;
– Athenai;
– Armavir;
– Petrodava;
– Pyramids;
– Yathrib.
Kierunek ataku – północ

Pogoda – czysta
Czas – południe
Limit czasu bitwy – brak

Dozwolone jest używane wszystkich DLC, za wyjątkiem Nomadic Tribes Culture Pack.

B. Zabronione zagrania:

1. push thru bug* jest zabroniony. Jeżeli sędziowie dopatrzyli się jego użycia, to w przypadku przegranej bitwy przez pokrzywdzonego zarządzają powtórkę – nacje i armie wyzerowane, gracz który dopuścił się występku otrzymuje ostrzeżenie, a gdy otrzyma kolejne: walkower na korzyść pokrzywdzonego. Zagranie to jest dozwolone jednostką słoni i rydwanów.

*push thru – Zagranie polegające na przejechaniu przez jednostkę piechoty bądź jazdy skutkujące osiągnięciem korzyści oraz mające istotny wpływ na dalszy przebieg bitwy, np.: przedarcie się przez linię piechoty na jej tyły, wyrwanie się z okrążenia, atak na łuczników stojących w drugiej linii.
Nie jest uznawane za push thru:
– przejeżdżanie przez jednostki strzelające,
– przejeżdżanie przez powalony w większości oddział.
Ostateczną decyzję podejmują sędziowie.

2. corner camping / red line camping są zabronione, a ich użycie skutkować będzie – w przypadku przegranej bitwy przez pokrzywdzonego – koniecznością powtórzenia meczu (ustawianie się 150 metrów od red lina, tj. zasięg proc).

3. Pike box – formacja polegająca na zabezpieczeniu wszystkich możliwych dróg dostępu do wojsk jednostkami falangitów (np. czworokąt złożony z jednostek falangitów).

C. Wybór nacji

W pierwszej bitwie jako pierwsza wybiera nację, mapę i porę roku gracz, który jest wyżej w drabince losowania (na challonge). W drugiej bitwie jako pierwszy wybiera nację i mapę gracz, który jest niżej w drabince losowania.

WAŻNE: Nie ma podziału na grupy nacji – wszystkie nacje w ataku i obronie są dozwolone, ale z uwzględnieniem zasady „Zakaz używania tej samej nacji co przeciwnik”.

2. Regulamin

I. POSTANOWIENIA OGÓLNE

1. Warunkiem uczestnictwa w turnieju jest posiadanie oryginalnej wersji gry Rome 2:Total war, łącza internetowego umożliwiającego grę w trybie multiplayer oraz rejestracji na naszym forum.
2. Przy rejestracji Uczestnik podaje: nick multiplayer oraz przynależność klanową.
3. Po zakończeniu pojedynku powtórki bitew oraz screenshoty należy zapisać na ewentualność potencjalnych kontrowersji, sporów.
4. Zastrzeżenia co do prawidłowości i zgodności z zasadami należy składać do 24h od rozegrania bitwy. Po tym czasie albo po uprzednim podaniu lub potwierdzeniu wyniku przez zgłaszającego, zastrzeżenie będzie odrzucane. Gracz, jeżeli zauważy zagranie naruszające reguły jest zobowiązany zgłosić to przeciwnikowi w trakcie bitwy wskazując powody i wnioskując o jej powtórzenie. Zgłoszenie wątpliwości musi skutkować wstrzymaniem rozgrywki (PAUSE) do chwili wyjaśnienia sprawy/sporu. Jeżeli obaj gracze nie zgodzą się na powtórkę, bitwa musi zostać dograna do końca, a po bitwie gracz zastrzegający powinien zgłosić zagranie, które jego zdaniem narusza regulamin.
4a. Zastrzeżenia co do prawidłowości i zgodności z zasadami bitwy nie będą rozpoznawane bez udokumentowania jej powtórką (replay).
5. Umawianie na bitwy powinno odbywać się za pośrednictwem forum, w odpowiednich tematach. Można także umawiać się na inne sposoby (Steam, e-mail), ale o postępie rozmów należy informować na forum, gdyż tylko takie są wiążące.
6. Wyniki bitew należy umieszczać w odpowiednim temacie, wraz z podaniem wykorzystanych nacji przez obu graczy.
7. Aby wynik bitwy był ważny konieczne jest jego potwierdzenie przez obu graczy .
8. Zabronione jest wychodzenie z gry poprzez alt+tab bądź reset komputera przed zakończeniem bitwy – wszelkie takie przypadki będą rozpatrywane oddzielnie przez organizatorów. Skutkiem może być wykluczenie zawodnika z turnieju.
9. Bitwy powinien hostować gracz który jako pierwszy wybiera nację.
10. W przypadku trudności z hostowaniem organizator może wyznaczyć osobę trzecią do zahostowania bitwy dla zainteresowanych graczy.
11. W wypadku powtórzenia bitwy (na skutek np. utraty połączenia przez jednego z graczy) obaj gracze muszą wziąć dokładnie takie same armie – możliwe są odstępstwa od tej reguły w indywidualnych przypadkach tylko na polecenie Organizatorów.
12. Jeśli uczestnik turnieju nie będzie przejawiał należytej aktywności w umawianiu się na mecz, Organizatorzy najpierw udzielą mu upomnienia. Jeżeli to nie poskutkuje zostanie wykluczony z turnieju , a w sytuacjach skrajnych otrzyma zakaz uczestnictwa w następnym turnieju organizowanym przez serwis TotalWar.ORG.PL
13. Obraźliwe bądź agresywne zachowanie spowoduje, że gracz zostanie upomniany przez Organizatorów. Jeżeli to nie poskutkuje zostanie wykluczony z turnieju i/lub otrzyma zakaz uczestnictwa w następnym turnieju organizowanym przez serwis TotalWar.ORG.PL. Nie neguje to interwencji Administracji, jeżeli Uczestnik łamie Regulamin Strony TotalWar.ORG.PL
14. Modyfikowanie plików gry (nie licząc debug camery), oszukiwanie i inne niehonorowe zagrywki skutkują wykluczeniem z turnieju i zakazem uczestnictwa w następnym turnieju.
15. Turniej organizowany jest wyłącznie dla polskiej społeczności, skupionej wokół serwisu TotalWar.ORG.PL
16. W kwestiach nieuregulowanych Regulaminem Oficjalnej Polskiej Ligi 1v1 , problemów z interpretacją i spornych ostateczną decyzję podejmują Organizatorzy.
17. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo nieznacznych zmian Regulaminu w trakcie turnieju (np. doprecyzowanie punktu stwarzającego wątpliwości, dostosowanie do liczby Uczestników).

II. FORMUŁA

1 Oficjalna Polska Liga 1v1 składa się z Superligi oraz dwóch lub trzech Niższych Lig (zależnie od liczby chętnych).
2. W Superlidze oraz wszystkich Niższych Ligach gracze rozgrywają jeden mecz (2 bitwy) przeciwko pozostałym rywalom w swojej klasie rozgrywkowej (obowiązuje system ligowy).
3. Nację wybieramy na przemian. Jako pierwszy nację wybiera gracz, który znajduje się wyżej w drabince losowania.
4. Raz wybranej nacji nie można w danej bitwie zmienić, chyba że oponent się zgodzi.
5. Obydwaj gracze są zobowiązani do przejawiania inicjatywy ofensywnej (rozumianej również jako ostrzał konnych jednostek miotających).
6. W danym sezonie gracz może użyć danej frakcji tylko raz. Gracze nie mogą grać tymi samymi nacjami przeciwko sobie w danej bitwie (wyjątek: dopuszczalne jest wykorzystanie tej samej nacji co przeciwnik, jeżeli graczowi nie została w danej grupie nacji – wybranej przez przeciwnika – żadna inna nacja).

W przypadku konieczności rozegrania trzeciej decydującej bitwy na etapie baraży, pojedynek będzie rozegrany na mapie Nemetocenna.

III. MIEJSCA W SUPERLIDZE

1 Superliga składa się z 6-8 zawodników. Gracz który zakończy sezon na pierwszym miejscu, otrzymuje tytuł Mistrza Superligi.
2. Zajęcie następującego miejsca na finiszu rozgrywek Superligi (przy założeniu, że będą trzy Ligi) oznacza:

Miejsce 3. od końca – walka o pozostanie w Superlidze z graczami, którzy zajęli trzecie miejsce w 1 lidze (baraże).
Miejsca 2 ostatnie – spadek do Pierwszej Ligi

IV. MIEJSCA W NIŻSZYCH LIGACH

1. Przy założeniu, że istnieć będą Niższe Ligi (1. Liga, 2. Liga i 3. Liga) poza superligą 2 pierwsze miejsca każdej z Lig bezpośrednio awansują do wyższej ligi, natomiast dwa ostatnie miejsca spadają do niższej ligi (gracze z Super Ligi mogą spaść do 1. Ligi, gracze z 1. Ligi walczą o awans do Super Ligi, i bronią się przed spadkiem do 2. Ligi, gracze z 2. Ligi walczą o awans do 1. Ligi i i bronią się przed spadkiem do 3 itd.).
2. Zawodnicy którzy zajmą miejsce 3. od góry walczą w barażach z graczem z wyższej ligi, który zajął miejsce 3. od końca. Baraże rozgrywane są do 2. zwycięstw, pierwszy wybiera mapę, frakcje i atakuje gracz z wyższej ligi. (dozwolone wszystkie frakcje). W wypadku remisu dogrywka na Nemetocennie Rzym vs Rzym. Obaj gracze są napastnikami.

V. PUNKTACJA

3 pkt za zwycięstwo meczu.
1 pkt za remis.
0 pkt za przegrany mecz.

VI. TERMINY I DEADLINE’Y

1. Na rozegranie 2 meczy w każdej kolejce gracze mają tydzień czasu.
2. Jeśli bitwy nie zostaną rozegrane w wyznaczonym terminie, organizatorzy – w zależności od okoliczności – mogą podjąć następującą decyzję:

– Przyznać walkowera jednemu z graczy. Walkower oznacza dopisanie trzech punktów zwycięzcy pojedynku oraz zero punktów dla gracza przegrywającego.
– Zarządzić remis.
– Przedłużyć termin rozegrania meczu ale tylko w uzasadnionych przypadkach.
-W sytuacji, gdy sędziowie uznają że obaj gracze wykazywali zbyt małe zaangażowanie mogą oni przyznać obustronny walkower. ( 0-0) żaden z graczy nie otrzymuje punktu.

Uwaga – jeśli zawodnik doprowadzi do sytuacji, w której będzie miał 2 mecze zaległe, może on zostać usunięty z Superligi/Pierwszej Ligi/Drugiej Ligi.

3.Organizatorzy zastrzegają sobie możliwość przedłużenia terminu na rozegranie meczy w uzasadnionych sytuacjach.
4. Kolejka ustalana będzie na podstawie losowania.

Sędziowie:
– Seba
– Remix
– Pirx
– Tuff

Administratorzy:
– Andrij
– Idh
– Pirx

Do zapisywania się do obydwóch eventów zapraszam tu i tutaj.

News: Polemajos

Dodatkowe informacje: Arroyo

 

 

Źródło newsa: własne.

Latest Comments