Medieval

Jesteś tutaj:

Prezentujemy tu tłumaczenie podstawowych informacji o Medieval: Total War, pochodzących z oficjalnej strony gry.

 

Medieval: Total War to gra strategiczno taktyczna, osadzona w realiach średniowiecznej Europy. Akcja rozpoczyna się w 1087 roku, osiem lat przed ogłoszeniem przez papieża Urbana II obowiązku odzyskania Ziemi Świętej z rąk muzułmanów, kończy się zaś w 1453 roku, kiedy to wojska Imperium Osmańskiego ostatecznie zdobyły Konstantynopol. W trybie turowym rozgrywki zajmujemy się budową infrastruktury swojego kraju, rekrutacją armii i polityką zagraniczną. Podczas wojen uczestniczymy w wielkich, epickich bitwach na specjalnie przygotowanych mapach, opartych na ukształtowaniu terenu i topografii danego kraju

Podczas tych 400 lat pełnego średniowiecza mocarstwa europejskie walczyły o ekonomiczną i zbrojną dominację w Europie. Był to czas krucjat do Ziemi Świętej i prób nawracania pogańskich plemion bałtyckich. W różnych zakątkach Europy szerzyły się herezje. Mająca im zapobiec powołana przez papieża Święta Inkwizycja paliła heretyków i innowierców na stosach. Najazd mongolski w XIII wieku spowodował znaczne przetasowania sił pośród mocarstw europejskich. Trwała w tym czasie hiszpańska reconquista, zakończona całkowitym wyparciem Maurów z Półwyspu Iberyjskiego.. W XIV i XV wieku Anglia i Francja pogrążyły się w wojnie stuletniej, wyniszczającej oba te kraje. W międzyczasie Europę nawiedziła epidemia czarnej śmierci, zabijając blisko 1/4 mieszkańców. Umowną datą zakończenia epoki średniowiecza jest 1453 rok, gdy upadło niezdobyte dotąd miasto – Konstantynopol, będące ostatnim wspomnieniem czasów wielkiego, starożytnego Rzymu.

Teraz nam dane jest uczestniczyć w wydarzeniach, które ukształtowały feudalną Europę aż do czasów napoleońskich. Ujrzymy wielkie bitwy z udziałem tysięcy gotowych na śmierć w chwale żołnierzy. Łucznicy naciągający cięciwy swoich łuków, osłaniająca ich piechota, szarżująca konnica i najeżone zewsząd piki, mające ją zatrzymać. Tak wygląda krajobraz bitew w Medieval: Total War. Gra posiada sporo ulepszeń w stosunku do pierwowzoru rozgrywającego się w średniowiecznej Japonii – Shogun: Total War. Na mapie widzimy całą Europę wraz z Bliskim Wschodem i północną częścią Afryki.

W pełnej kampanii strategicznej możemy objąc dowództwo nad jednym z dwunastu najsilniejszych w średniowieczu krajów, takich jak: Maurowie (dynastia Almohadów), Anglia, Bizancjum, Dania, Egipt, Francja, Hiszpania, Święte Cesarstwo Rzymskie (Niemcy), Polska, Rosja (w początkowym okresie gry niedostępny dla gracza Nowogród Wielki), Turcja oraz Włochy. Oprócz tego, w grze występuje sześć nacji niegrywalnych: Aragonia, Sycylia, Węgry, Papiestwo oraz pojawiające się w określonym czasie (odpowiednio w 1230 i 1321 roku) Złota Orda (Mongolia) i Szwajcaria. Przed nami stoi trudne zadanie: rozbudować każdą ze swoich prowincji, by przynosiła dochód i oparła się atakom wroga oraz stworzyć własną, silną armię i samemu wypowiedzieć wojnę ościennemu państwu, podbijając jego ziemie. Oprócz żołnierzy i okrętów, do dyspozycji mamy również jednostki specjalne, pojawiające się w trybie turowym. Są to m.in. emisariusze, księżniczni, zabójcy, szpiedzy, inkwizytorzy, biskupi itp. Każdy z nich ma określone zadania do spełnienia i w charakterystyczny dla siebie sposób może się przysłużyć całemu państwu. Prowadzenie wojen to jednen z głównych elementów rozgrywki. Możemy jednak również zawierać sojusze z innymi krajami i dbać o pozycję swojej dynastii, zawierając małżeństwa między przedstawicielami swojej i zagranicznej rodziny królewskiej. Ponadto możemy prowadzić handel lokalny i morski z innymi nacjami, który z czasem zacznie przynosić nam znacznie większe zyski niż rolnictwo i przemysł wydobywczy. Podstawową kwestią jest utrzymanie porządku w naszych prowincjach. W tym celu należy je równomiernie rozbudowywać, by podnieść zadowolenie społeczne i stale trzymać w każdej prowincji odpowiedni garnizon wojska.

Oprócz pełnej kampanii, dostępne są również historyczne bitwy, w których możemy przejąć kontrolę nad ludźmi, którzy własnoręcznie tworzyli średniowieczną historię, m.in. Ryszard Lwie Serce, Saladin, Genghis Kahn, Joanna d’Arc, Frederik Barbarossa czy William Wallace. Możemy również wziąć udział w losowo wygenerowanej przez komputer bitwie lub stworzyć własne areny zmagań, określając typ i ukształtowanie terenu oraz ilość i rodzaj występujących wojsk.

Jeżeli Shogun nie jest Ci obcy, w Medieval: Total War ujrzysz ten sam znakomity model rozgrywki, przyprawiony tym razem klimatem średniowiecznej Europy. Jeżeli nie grałeś w Shoguna, musisz się liczyć z tym, że Medieval wyrwie Ci z życiorysu dobrych kilka tygodni. Najlepsza obecnie gra strategiczna na rynku [do czasu premiery Rome: Total War :) ] czeka na Ciebie!

 

Cechy gry:

  • epickie bitwy z udziałem nawet 10 tys. żołnierzy i setki pól walki, od trawiastych łąk Europy, aż po piaszczyste pustynie Afryki i Bliskiego Wschodu;
  • 12 grywalnych nacji, z dokładnie odtworzoną historią i stanem armii;
  • spektakularne oblężenia zamków z udziałem katapult, armat i innej broni oblężniczej, zarówno z perspektywy atakującego, jak i obrońcy;
  • ponad 100 różnorodnych jednostek, wliczając w to łuczników, kuszników, europejskich mieczników i pikinierów, ciężką jazdę, a także fanatycznych wojowników islamskich, afrykańskich niewolników, beduinów na wielbłądach czy lekką kawalerię stepową;
  • bogata gama różnorodnych strategii do wyboru;
  • różnorodne postacie historyczne, jak np. El Cid, Saladin, Ryszard Lwie Serce, Joanna d’Arc, Genghis Kahn, Frederik Barbarossa, William Wallace czy nawet Robin Hood;
  • element RPG w postaci wad i zalet dowódców, wpływających na ich opinię (tzw. Vices & Virtues);
  • historyczne i generowane przez komputer bitwy;
  • możliwość gry multiplayer w sieci LAN i przez Internet (patronat GameSpy);
  • możliwość nagrywania i odtwarzania przebiegu bitew;
  • edytor map pozwalający na tworzenie własnych scenerii walk