KORUPCJA I NA CZYM JESZCZE MOŻEMY ZARABIAĆ

KORUPCJA I NA CZYM JESZCZE MOŻEMY ZARABIAĆ


Korupcja to podstawowy czynnik, który realnie obniża dochody z prowincji. Współczynnik rośnie razem z rozmiarami imperium (razem z każdym poziomem imperium), przez co warto czasami przemyśleć czy koniecznie trzeba coś podbijać, czy nie lepiej jest stworzyć sojusz albo zwasalizować inne państwo, niż walczyć ze wzrastającą korupcją, która potrafi sięgnąć astronomicznych sum, które będą pożerać pieniądze gracza, chyba żę ten zacznie inwestować to co otrzymuje w rzemieślnictwo.

Co prawda są technologie obniżające korupcję, ale nie zawsze szybko da się do nich dojść, choćby takie nacje barbarzyńskie mają słaby postęp technologiczny i może się okazać że ciężko zipią z dochodami przez korupcję, a przecież nie mogą tworzyć sobie satrapii/protektoratów.

Niekiedy zdarzają się przedmioty, świty oraz umiejętności postaci, które obniżają współczynnik korupcji. Lokalnie robi to także dzięki swojej zdolności aktywowanej dygnitarz.

Syrakuzy:
+10% do współczynnika korupcji.

 

Na czym jeszcze zarabiać?


Kilka mniej lub bardziej skutecznych metod zarabiania:
1) Urzędnicy - dołączeni do armii redukują koszty jej utrzymania. Można wykorzystać ich do podnoszenia zysków z prowincji. Wszystko zależy od tego jak będziemy rozwijać urzędnika.
2) Weteran - szkolenie armii, brutalne morderstwa, honorowe pojedynki oraz poszukiwanie przygód to podstawowe zadania weteranów. Szczególnie poszukiwanie przygód jest atrakcyjne, gdyż może przynosić duże korzyści finansowe, razem z oddaleniem od granic państwa. Umiejętność jest tym ciekawsza, że jest bierna.
3) Zdolności specjalne dowódców armii i flot - bonusy globalne do handlu zagranicznego, morskiego, podatków, zmniejszający korupcję oraz bonusy dla prowincji w której się znajdują. Warto przemyśleć rozwój postaci, by móc wyciągnąć jak najwięcej z nich, nawet kosztem zdolności bojowych. Te łatwo odrobimy własnym pomysłem na bitwę i jakością jednostek.
4) Łupienie prowincji i akwenów wodnych ogranicza koszty utrzymania armii/floty która tę operację przeprowadza.
5) Podboje prowincji z cudami, które dodatnio modyfikują wpływy z podatków, handlu, rolnictwa.

Ardiaei:
+ 200% wpływów z plądrowania.
Galacja:
+25% do przychodów z łupienia i plądrowania.
Massagetowie:
+10% do przychodów z łupienia i plądrowania.
Roksolanowie:
+10% do przychodów z łupienia i plądrowania.
Scytowie Królewscy:
+10% do przychodów z łupienia i plądrowania
Swebowie:
+20% przychodów z plądrowania i łupienia.
Tylis:
+150% do przychodów z plądrowania.