ŻYWNOŚĆ

Jesteś tutaj:

ŻYWNOŚĆ


Zależy od niej tempo uzupełniania strat, premia do rozwoju osad i miast, prawdopodobnie szanse na zarazy etc. Oczywiście dodatnia ilość żywności jest zawsze mile widziana i warto zainwestować w tę dziedzinę by przy rozwijaniu wielu budynków, choćby po to by nie obudzić się z ujemną wartością. Jest to dziedzina o którą trzeba zadbać szczególnie na początku, ponieważ rozwój naszych prowincji może ulec zastopowaniu z braku żywności, jednocześnie balansowanie przy zerze ukróca w skuteczny sposób ekspansjonistyczne zamiary. AI albo żywy gracz dostosowuje prowincje pod własne zapotrzebowania, więc możemy trafić na typową rolniczą prowincję i nie cierpieć dużych strat żywności, a może to być region przemysłowo-kulturowy przez co nagle doświadczymy poważnych braków.

Mimo starań spadliśmy poniżej 0 żywności? Miasta są niespokojne, przeżywają stagnację i regres? Armie rozpierzchają się? Warto wyburzyć budynki niepotrzebne a pożerające żywność, nie stawiać nowych, a te w trakcie budowy przerwać. Jeśli to nie pomoże, wtedy należy zrobić przegląd prowincji i w tych, które zjadają najwięcej wyłączyć podatki. Jest to bolesne, szczególnie na początku bądź w trudnych momentach (bo takie kryzysy żywności nie pojawiają się same z siebie jeśli się człek pilnuje).

W ten sposób zjadana żywność spadnie do 0 (słownie: zera). Kombinujemy tak długo aż nie osiągniemy balansu. Oczywiście nie dostaniemy żadnych pieniędzy z podatków, ale nie ma nic za darmo. Rzecz jasna nie zwalniamy z podatków prowincji, które produkują nadwyżki żywnościowe.

Uszkodzone farmy i inne budynki produkujące żywność nie będą przynosić ani żywności ani dochodów.

Pod względem żywności najłatwiej mają plemiona barbarzyńskie z kręgu kultury celtyckiej, budynki przemysłowe oraz chatka proroka (do technologii) dają troszkę punktów żywności. Nie wspominając o licznych drobnych bonusach do dochodów z rolnictwa itp. Grając niektórymi najcami wschodnimi także nie będziecie mieć z nią trudności.

Pamiętajcie że żywność jest zasobem ogólnym, globalnym, więc suma nadwyżek jest zbierana do wspólnej puli!!

Pogoda wpływa na plony.
 

Patch 17

Łatka dała sporego kopa do żywności, a kraje chcące pod tym względem być niezależne powinny polować na regiony ze zbożem, które wydatnie zwiększa produkcję tego surowca. Więcej informacji w dziale: Prowincje.